Koh Lanta

Hallo,

Zondag 3 januari zijn we met de scooter op pad gegaan. Na twee dure resorts vonden we een betaalbare bungalow voor de laatste twee nachten. Verder naar het zuiden gereden en op deze weg nog meer heuvel op, heuvel af. De steilste helling was 17%! Uiteindelijk kwamen we bij Kantiang beach. Het staat in de top 10 van mooiste stranden van de wereld had Eric gelezen. Het lag in een baai met mooi helder water. Weer erg rustig. Top 10 mwah, top 15 misschien.. we hebben na een duik in het water bij een leuk restaurant (same same but different) wat gedronken. Terug het strand afgelopen en bij een 7/11 drie verschillende tosti's geprobeerd. De hawaï smaakt naar pizza quick saus. Degene met knakworst zijn ook prima te doen. :)

Verder via steile hellingen en wat apen langs de weg naar het national park. Ik had al gelezen van de brutale apen daar en toen we ze al bij mensen op de scooter zagen springen was ik helemaal alert op de spullen. In het national park heb je een mooie klim naar een vuurtoren op een klif. Hoe ouder hoe angstiger, dus niet te dicht bij de rand.. aan de ene kant zee met rotsen en aan de andere kant een baai met strand. Erg mooi!

De jungletrail hebben we overgeslagen. Teveel apen en te warm. Bij het restaurantje een ijsje op en achter het restaurant liepen 5 varanen in de modder. Wat een beesten zeg. Tongetje er steeds uit en de grootste was echt net een mini dinosaurus.

Weer terug zijn we bij bamboe beach gestopt. Eric een vruchtensap en ik een cocosnoot op. Het ultieme vakantiegevoel. Bamboe beach is een mooi rustig strand,maar erg veel rotsen in het water. Via een zandpad weer omhoog de weg op en weer heuvel op heuvel af. Een duik in ons zwembad en 's avonds naast ons volgende resort in een restaurant met thaise live muziek wat gegeten.

De volgende dag vroeg de wekker, want we hadden een excursie naar the 4 islands staan. Toen we ons huisje uitstapten sprongen er apen weg in de bomen. Het ontbijt is heerlijk hier en vrij chique. In een pick-up werden we om 8.50 opgehaald en naar de pier van Koh Lanta Old Town gebracht. En met de pick-up bedoel ik dat we met z'n 8en achter in de laadbak zaten.. Blij dat wij als laatste en dus het kortst zaten! Daar met 18 man in een grote longtail een uur naar een mooie snorkelplek gevaren. Papagaaivissen, hele scholen zilveren visjes, zebravissen én Nemo. Gelukkig zag ik de bootman het meisje voor mij haar al helemaal naar beneden trekken,dus toen hij mijn pols pakte kon ik nog net een teug lucht nemen, voordat hij ook met mij naar Nemo zwom. Met zijn hand ernaar wijzen dat ik hem kon aanraken, wat ik uiteraard niet deed/durfde/wilde. Maar voor degenen met de go procameras hebben zij wel een mooie close up kunnen nemen!

Bij de volgende snorkelstop waren wat minder vissen te zien en toen vaarden we verder naar de Emerald Cave. Ik had mijn camera in een dry bag en toen ik aan de bootman vroeg of hij goed dicht zat, deed hij mijn drybag bij alle telefoons in de zijne! Dubbele zak erom, dus dat was helemaal oke! Iedereen moest een zwemvest aan en daar gingen we in een rijtje de grot in! De bootman had een zaklamp bij en dat was maar goed ook, want toen we een bocht naar links zwommen zagen we even helemaal niks. Heel bijzonder en wat mooi toen we er aan de andere kant uitzwommen. Het licht scheen op het water en we kwamen op een heel klein strandje met rondom rotsen, bomen, een varaan en allemaal oranje zwemvesten om ons heen :) Vroeger was het een plek voor piraten en dat zag ik wel voor me.. met je schatkist erheen zwemmen en daar verstoppen.

Na wat foto's moesten we weer terug en stopten bij de pier van Koh Ngai. Daar kregen we rijst met twee soorten pittige curry en wat drinken en mochten we weer zwemmen en snorkelen. Dit was absoluut het mooiste strand van onze reis. Wit zand en water en alle kleuren blauw/groen. De terugweg hebben we voor op de boot in het zonnetje gezeten.

Om 17 u waren we weer terug en zijn we gelijk het zwembad ingedoken. Vanaf het balkon heb ik de zonsondergang gekeken,terwijl de apen naast ons huisje in de bomen sprongen. Onder ons bed kwam die avond een kakkerlak vandaan gelopen.. Brrr! Omdat we geen scooter hadden zijn we bij ons resort Halabala een geweldige hamburger met nóg betere aardappeltjes gaan eten.

Dinsdag 5 jan hebben we het rustig aan gedaan. Bij het ontbijt stak een aap over en rende de palmbomen in. Leuk! Daarna op de scooter naar het noorden, naar Saladan. Daar slippertjes gekocht en bij de pier een fruitjuice op en tussen de middag bij the german bakery overheerlijke broodjes op met tonijn- en eiersalade en kaas. Die middag bij het zwembad gelegen. Eric kan totaal niet stilzitten, dus toen hij me voor de zoveelste keer vroeg over te koppen hen ik het maar gedaan. Het record.. 10 keer! 's Avonds bij Cook Kai restaurant gegeten. Het was zo warm deze dag dat zelfs de meid van het hotel liep te zweten en puffen, dus na het eten zijn we in het donker nog gaan rond rijden. Beetje wind vangen! Het was steeds 32 gr. Vandaag zonder wind dus nog warmer. Raar idee dat het in NL ijzelt en er zelfs scholen dicht zijn in het Noorden.

We hadden bij the bakery ook nog een brownie en cheesecake meegenomen. Voor het slapen dus nog een heerlijk toetje op! Die nacht hadden onze nieuwe buren niet door dat onze kant van het huisje op wel drie keer zulke hoge palen dan hun kant staat. Alsof we in zo'n 4d bewegende film zaten werden we door hun wip bijna ons bed uitgegooid. Alsof er een gigantische vrachtwagen voorbij denderde. Dit huis staat vast geen 5 jaar meer.. kan niet zoals het beweegt. Doodeng en om het nog maar niet te hebben over het gehorige.. Aan het einde kon ik horen dat hij in ieder geval duits is...

Na 4 nachten hier hoog tijd voor het volgende resort! Het is trouwens dat ik de data in mijn verslag bijhoud, want we hebben geen idee van tijd, datum, jaar hier. Het is continu bloedheet dag en nacht en de winter lijkt zover weg.. als we terugdenken aan Vietnam lijkt dat ook een vakantie geleden ipv een paar weken.

Liefs van een geweldig eiland!

Reacties

Reacties

Riet/ma

Wat een leuk verhaal weer,ik kan me voorstellen dat jullie geen idee van dag of tijd hebben,zoveel als jullie beleven.
Geniet er nog maar even van,hier is het niet koud maar wel ongezellig weer,dus dat zal inderdaad tegenvallen volgende week.
Lieve groet van mij en een dikke knuffel voor jullie xx :-)

Renee

Hahaha wat schrijf je toch heerlijk :D Het wordt tijd dat je weer terug komt hoor, het is leuk geweest ;) Kus!

Martin

Broer, heb je Q eindelijk zover dat aan het voetballen gaat???
Ik zou het helemaal niets vinden al die apen, ik vind Apenheul al eng!

Geniet ervan!

pa en pien

Wat zullen jullie balen volgende week, dan weer besef van dag ,tijd, jaar, kachel aan, dikke kleding, terwijl het hier nog niet koud is voor tijd van het jaar, denk dat Braasje blij is dat er weer leven in de brouwerij komt, ze is wel eenzaam, is ook niet niks ruim vijf weken zonder haar baasjes.
xx

Wim en Cisca

Wat een mooi verhaal weer. Geniet nog maar van die laatste dagen.Liefs Wim en Cisca

car

Geniet er nog maar van. Hier sneeuw op komst
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!