Kerst op Koh Samui

Merry Christmas,

Dinsdag 22 dec stapten we in het kleine propellervliegtuig van fireflyz. 2 rijen van 2 stoelen, maar we kregen wel een snack (nootjes of oreokoekjes). Aan het eind vlogen we door wolken, regen en dacht ik weer eens dat we neer zouden storten. Met zware regen kwamen we op het ontzettend schattige vliegveld van Koh Samui in Thailand aan. Daar met een busje bij ons hotel, Angel Green Garden resort, afgezet in Bophut. Een ruime bungalow in flintstone style, een douche die uit een kruik steekt en een schelp als kraan. Het voelt als thuis, mede dankzij de vloer die scheef afloopt, de losse wcbril en het slakkenspoor wat binnen op de muur loopt. :D

Die avond zijn we met paraplu's naar Fisherman's village gelopen. Ik dacht een vissersachtig stukje dorp,maar nee zelfs in de stromende regen zagen we dat het luxe en erg hip allemaal was. Na een pad thai en green curry, met de harde regen op het dak gaan slapen.

Woensdag 23 dec regende het nog. Hoewel het af en toe ook wel even stopte, (vnl als wij net binnen zaten te eten) :p We besloten ons bij een Tesco te laten afzetten, waar we even gewinkel hebben. Daarna in een tuktuk auto doorgereden naar Chaweng, waar we bij een superdeluxe winkelcentrum werden afgezet (Central Festival) en in een winkelstraatje wat hebben gegeten. Het regende inmiddels weer en op dit eiland moet je door de resorts om bij de stranden te komen. Het strand van Chaweng was zelfs in de regen mooi, met licht groen/blauw water. Op de terugweg stonden de straten flink blank. Bruin water waar je dwars door heen moest. Die avond zijn we om de hoek bij ons hotel in een bamboehut restaurant wat gaan eten.

Donderdag was het droog. Yeaah! Een scooter gehuurd met hier helmen die voor geen meter passen. We zien er dan ook geweldig uit.. We zijn met de scooter naar Noi Lipa gereden en daar bij het Nikki beach resort op het strand gaan liggen. Mocht waarschijnlijk niet echt,maar we hebben wel genoten van het verhoogde 2 persoonsligbed, de muziek die de dj bij het zwembad draaide en het heerlijke zeewater!

Bij een tentje (the Mangotree genaamd) verderop in de straat geluncht en een verse ananas en watermeloen juice op. Daarna doorgereden naar de Na Muang 2 waterval. Een kwartier via supersteile wegen gelopen. Wij bezweten, terwijl er voor ons een groepje Aziatische meiden op teenslippers al kletsend, zonder een druppeltje zweet naar bovenliep.. De waterval was mooi en lekker verkoelend, dus schoenen uit en door het water op een steen bijgekomen. Op de terugweg presteerde we het om even te verdwalen.. niet dat we de weg niet meer wisten,maar we liepen wel een heel andere weg als op de heenweg. Je kan onderaan de waterval nog met een babytijger of een luipaard op de foto en er waren olifanten waarop je kon rijden. Er was een heel schattig baby olifantje, die dan wel weer heel zielig met een erg kort touw aan zijn moeder vast zat.

Op de terugweg zijn we langs de andere kant van het eiland gereden. Wat een mooie uitzichten hier. We kwamen langs de jungleclub waar we over gelezen hadden en zijn omhoog gegaan om een kijkje te nemen. Een infinity pool, terras 'boven' de afgrond en een wc met uitzicht over de zee. Supermooi! Alleen de sfeer vonden we niet zo, net als de vele muggen. Maar verreweg het mooiste uitzicht van het eiland! Supersteile weg naar beneden weer, wat ik wel weer erg eng vond.

Kerstavond hebben we aan het strand in de Fisherman's village gegeten. Ik had garnalen met asperges, maar zo pittig, dat ik blij was dat ik weer watermeloen juice had om het mee te blussen. Op de terugweg begon het weer te regenen.

Eerste kerstdag zijn we helemaal naar het zuiden gereden en bij het strand Thong Krut wat gegeten. Ik zag langs de weg een aap zitten..wij keren, zat hij vast aan een boom zielig. Vandaag 2e kerstdag zag ik er ook al 1 aan een ketting achter op een vrachtwagen zitten die langs reed. Verder geen aap gezien op het eiland. Ik heb op een rustig stukje ook nog even scooter gereden, maar ik laat de drukke stukken wel aan Eric over. En drukke stukken zijn er, zeker als we weer boven aan het eiland komen. We waren op tijd weer terug bij ons hotel zodat we nog even konden zwemmen. Nootjes en een breezertje en smirnoff erbij. En wat bleek op de kamer.. we hadden vanuit het resort een doos koekjes gekregen met een briefje met merry christmas en een happy new year. Zo lief en attent! Eric had ook nog kaarsjes van thuis meegenomen die hij aan had gedaan toen we naar binnen gingen. Een mooie kerst!

Die avond hadden we in een superleuk restaurant gereserveerd en zaten we onder talloze lichtjes, een volle maan en met onze voeten op het strand te genieten van gewokte eend en een steengrill. Vooraf de grootste mosselen die we ooit op hebben gegeten. En we waren nog maar net klaar of jawel.. weer regen! Gelukkig duurde het nu echt niet lang en zijn we via de nightmarket op the Wharf teruggelopen. Een leuke markt met veel souveniers maar ook heel veel eten, drinken en live muziek.

Vandaag, tweede kerstdag zijn we juist eerst bij het zwembad gaan bruin bakken en 's middags gaan rijden. Voor ons huisje zagen we een duizendpoot voorbij rennen. Er zitten hier verder heel veel libelles in allerlei kleuren bij het zwembad, vlinders en de middag ervoor toen we even achter ons op het strand van Bophut gingen kijken zagen we weer een hele lichtgrijze eekhoorn over de electriciteitsdraden rennen, die zat de eerste middag ook al in de boom naast ons huisje.

Op de scooter zijn we eerst langs de tesco gegaan; een sdkaartje voor het fototoestel gekocht, toen in Lamai een petje voor Eric gekocht, omdat hij die vergeten was en bij Chrystal bay naar het strand gegaan. Wat een mooi strand! Zacht, wit zand in een kleine baai met grote rotsen aan de zijkant. We hebben bij een strandtent een clubsandwich op, even gezwommen. En toen wilden we op de scooter een binnendoor weg naar Chaweng zoeken, die we niet meer vonden,dus de weg in de drukte weer terug.

Vanavond hebben we bij het restaurantje om de hoek gegeten (vooraf crabrolls; lekker!) en net de tas weer ingepakt. Morgen gaan we dit mooie eiland, het heerlijke zwembad hier en de aardige meiden van het resort weer verlaten. We hebben hier elke dag in de supermarkt tosti's gehaald voor het ontbijt. Die grillen ze dan warm voor je daar. En Eric had vandaag ook voor de meiden van het resort lekkere dingen gekocht die we hebben gegeven als kerstcadeau. Vandaag hadden we minder een kerst gevoel, maar gisteren wel op en top. Het waren mooie dagen!

Excuses voor het lange verhaal weer!

Fijne kerstavond nog, aangezien het bij jullie 6 u vroeger is..en liefs van ons!

Riet/ma

Weer een leuk verhaal,grappig dat jullie in het warme Thailand toch het kerst gevoel hadden.:-)
Goede reis morgen en ik hoop dat jullie ook daar weer een fijne tijd zullen hebben.
Lieve groet xx

pa en pien

Jullie hebben de Kerstdagen anders dan anders beleefd, maar toch het Kerstgevoel ervaren, zijn nu alweer benieuwd naar de vervolgverhalen van jullie reis.
Liefs van ons

Wim en Cisca

Leuke manier om kerst te vieren. Geniet er maar lekker van.
Liefs Wim en Cisca