Kuala Lumpur

Hallo,

Woensdag zijn we met ietwat vertraging met het vliegtuig van Danang naar Kuala Lumpur gevlogen.

Het was ruim 2 1/2 uur vliegen en in Kuala Lumpur verbaasde we ons gelijk over de luxe. Met de KLIA express (trein) zijn we in een 1/2 uur naar KL Sentral gereden en daar met de metro een paar haltes. Een paar straten verder vonden we ons hippe hotel 1000 miles.

We zijn in Chinatown wat gaan eten en toen even naar de central market gelopen. We hadden het plan om op tijd naar bed te gaan, maar we belandden via een rare loopweg/gang bij weer een metro station, dus toen besloten we om de metro naar de Petronas Twintowers te nemen. Ik had even een NY momentje toen ik vanuit de metro op de trap zei.."ik zie ze niet" terwijl ze aan de andere kant al voor ons opdoemden.

Wat een indrukwekkende torens en zo mooi verlicht. Aan de andere kant stond een gigantische kerstboom van lichtjes en daar zijn we door het park gelopen. Door een bewaker werden we gewaarschuwd dat dat niet mocht, maar we zijn doorgelopen om er aan de andere kant weer uit te gaan. We zagen een beest, eerst dachten we een rat, maar het leek uiteindelijk nog het meest op een soort wasbeer. Hij was helaas te ver weg om op de foto te krijgen.

Voor ons was het Trader hotel met op de 33e verdieping een skybar.

Wat een geweldig uitzicht op allebei de torens! De skybar had een zwembad en zitjes bij de ramen en de sfeer was super. Dansen, meezingen, alles liep er ook rond van backpacker tot chique opgedirkte meiden. Echt een aanrader! Ipv vroeg naar bed pakten we uiteindelijk middernacht pas de metro weer terug naar ons hotel.

De volgende dag zijn we eerst met de metro weer naar KL Sentral gegaan om buskaartjes naar Penang te kopen. Na 10 keer vragen wist niemand daar waar en dát je überhaupt een busticket kon kopen bij de infobalies tot Eric de screenshot liet zien van de bus maatschappij. Ohh de 'Nice' bus..dan moet je daar en daar zijn! Ze dachten blijkbaar in eerste instantie dat we een locale bus wilden nemen ofzo naar Penang..

We zijn met de monorail, een soort tram die hoog op een rails rijdt, naar het Burjaya Times Square gegaan. Even bij de achtbaan in de mega mall gekeken en een beetje rondgelopen. Op tijd weer terug en even gerelaxed in het hotel en 's avond in Chinatown stokjes gaan eten. Een gigantische kraam vol stokjes vlees, vis en groenten die je kon laten bbqen of zelf kon fonduen. Heerlijk!

Vrijdag met onze tassen weer de metro in en op KL Sentral op de bus gestapt. Erg luxe bussen met meer beenruimte dan het vliegtuig en je eigen schermpje voor films, muziek en spelletjes. We kregen zelfs een maaltijd (nasi) en water. De 5 uur ging dan ook redelijk snel voorbij. Vanaf het busstation een taxi gepakt en toen kwamen we aan bij ons hostel in Penang!

Salam pangat!

Pa en Pien

Leuk en blij weer iets te horen van jullie vakantiebelevenissen, goede reis naar de volgende bestemming voor het vieren van de kerstdagen,geniet ervan.wederom liefs van ons en natuurlijk een miauwtje van Brasa.xx

Martin

Leuk om te lezen dat jullie het goed hebben! Veel plezier!

Riet/ma

Ik vind jullie verhaal ook weer heel leuk,zo blijven de achterblijvers ook op de hoogte.
Fijne dagen in Koh Samui dinsdag.
Liefs voor jullie en maar weet lekker genieten..
Lieve groet vanuit een druilerig Nederland xx