Hoi An, dag Vietnam

En daar zijn we weer!

Afgelopen zondag 13 dec werden we letterlijk met een klap wakker.. hoe het kan weten we nog niet, maar allebei de helmen vielen op de grond. Het zal 5 u geweest zijn. Eric was bang dat het de gigantische spin was die we de avond ervoor om de hoek van onze deur zagen. Ik dacht meer aan een gecko die daar op de muur veel liepen binnen in onze kamer. Kan niet natuurlijk, maar het blijft vreemd.

Die morgen zijn we op de scooter naar My Son gegaan. Een flink eind rijden, (ong 50 km) maar het was toch best makkelijk te vinden. Halverwege reden we wel bijna verkeerd, maar we werden door een Vietnamees gewenkt dat we naar links moesten. My Son staat op het Unesco erfgoed en het eerste vervallen tempelcomplex wat we zagen leek wel wat op Angkor Wat en was erg mooi. Het was bloedheet en in de plaatsjes waar we door heen terug reden zagen we weinig eetstalletjes. Uiteindelijk dus een droog broodje op tussen de locals. We durfden er niks op te nemen, want wat er qua beleg lag zag er niet echt smakelijk uit. We kregen de zadelbak weer amper open, de scooter starten kostte ook even moeite en toen we door een meid werden geholpen zagen we toch echt de rest (ons uit)lachen.

Bij het hotel nog even een duik genomen en 's avonds weer met de scooter op zoek naar een restaurant. Eric pakte de scooter en zei terwijl hij mij de helm gaf.."oh de scooter is verzet, die is niet van ons". Toen we bij een druk, net geopend restaurant stopte op de mainroad kreeg ik mijn helm niet open. Het gespje was anders... oeps..de helm van een ander op!! Ik vond al dat hij zo lekker ruim zat! :D Mijn helm zat in onze zadelbak. Gelukkig kon de jongen van de receptie van wie de helm was er wel om lachen ook toen we hem terug gaven. Het was best laat voor we terug waren ook omdat het nieuwe restaurant erg lang deed over het eten. Een leuke meid van wie het was en het eten was heerlijk dus ach, maar ik was blij toen we de helm terug konden geven!

Maandag hadden we een relax dag ingepland. Lekker lezen bij het zwembad. Af en toe er in om af te koelen en in de middag naar het strand gereden en daar op een bedje wat gegeten. Ook daar was de zon helaas al erg vroeg achter de bomen gezakt.

Eric kreeg op de scooter tussen zijn vizier en helm nog een insect.. ik denk een libelle.. brrrrr Ik was zo blij dat het niet bij mij gebeurde. Ik had denk ik mijn helm met hoofd en al eraf gegooid. :D

We hadden gelezen dat er elke 14e van de maand feest was, soort volle maan feest. We waren erg laat in het centrum, hebben uiteindelijk gegeten waar we de eerste avond ook zo goed gegeten hadden, in cafe 96,en ik nam een cocktail.. orgasm-baileys-cointreau. Toen ik na het eten een foto van de brug wilde gaan nemen waren daar de lichten al uit, weinig feest hier.. ook de meeste winkels en restaurants sloten hun deuren al, zoals elke avond na 21.00 uur.

Ik wilde nog een foto van alle lampjes maken bij de marktkraampjes. Zie ik Eric een foto maken met een hele groep backpackers ervoor. Ik nog een paar keer zeggen "dat is toch niet leuk!" En hij maar foto's maken.. had hij het toestel van één van hun vast.. Hij zat me al te pesten met m'n orgasm cocktail, maar toen moesten we echt even heel hard lachen. Blond!

Dinsdag regende het even na het ontbijt. We wilden bij het strand van Danang gaan zonnen. Helaas begon het toen we er bijna waren weer te regenen. Snel in een chique restaurant geschuild en heeft Eric een yoghurtshake op die echt naar de peren yoghurt van de appie smaakte.

Toen we op zoek waren naar een restaurant om te schuilen die ook ligbedden had, keerden we om op de brede weg die daar langs de boulevard loopt. Ineens ziet Eric wat krioelen over de weg.. een slang van ong een meter lang, die we ook niet meer konden ontwijken! Brrr we trokken allebei onze voeten in en reden er midden over! Toen ik omkeek glibberde het beest gewoon verder over de weg richting strand. Ieeehh.

Helaas ging het weer druppelen dus in een te duur restaurant aan zee weer wat gedronken, onze boeken uitgelezen, bij een bakkertje gestopt voor een broodje en terug gereden richting Hoi An. Ik heb nog gekeken of ik niet Joris ergens zag die ook in Danang vandaag zou zijn, maar nee ;) Eric heeft getest hoe hard de scooter kon, 90 km. En op de laatste dag heeft hij eindelijk door hoe de zadelbak open moet. :)

Die avond hadden we een gratis diner bij ons hotel. We hadden Cao Lau besteld, maar kregen vooraf een groot bord loempiaatjes die we nog met bladeren groenten uit de tuin in een loempiablad moesten rollen. Superlekker!

Daarna koffers ingepakt, want vandaag vliegen we om 12.25 naar Kuala Lumpur.

We hebben van de week veel gekeken wat we nog wilden maar als we verder gingen in Vietnam kostte het te veel binnenlandse vluchten. Een vlucht naar Borneo werd heeel erg prijzig helaas. Met kerst zitten de betaalbare leuke hotels in Maleisië vol. Dus we hebben het nu al doorgepland tot na kerst.. een korte stop in Maleisië en daarna door naar Thailand al.

Het regent en waait hier nu inmiddels ook behoorlijk. Dus ik hoop dat de vlucht wel rustig verloopt.. ik hou er niet van in van die kleine vliegtuigjes..

Eric wilde me nog laten schrikken door een snoer om de hoek te laten kronkelen als slang toen ik in de badkamer stond. Lolbroek! :D

En we hebben net ons laatste heerlijke ontbijt op.

We gaan het hier vast missen. Dit hotel heeft niet voor niets een superhoge beoordeling en het zwembad en het schitterende uitzicht zijn super! Ook Hoi An is zo'n geweldig schattig plaatsje. We hebben een top week gehad hier!

Hoi An, Dag An..

Reacties

Reacties

Martin

Veel plezier in Thailand! En misschien daar dezelfde soort scooters huren, scheelt weer wat stress over niet open gaande zadels!

mariella

Leuk om jullie verhalen weer te lezen!
Veel leuke dingen al meegemaakt..
Goeie vlucht richting Thailand!

Xx mariella

Martin

Genieten!

pa en pien

Hoi,
bedankt weer voor het ons mee laten genieten en lezen van jullie verhalen, hoop dat jullie veilig zijn aangekomen in Kuala Lumpur,veel plezier en avonturen en tot horens
liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!