Milaan

Buongiorno,

Vanmorgen om 8 uur de wekker en toen we de ontbijtzaal inliepen zagen we nog net door de ramen, dat we in Savona aanlegden. Om 10.45 moesten we op dek 5 zijn tot ze je omriepen om naar de bussen te gaan, dus we zijn nog heel even Savona ingeweest. Wat een leuk pittoresk plaatsje! Het is heel klein, maar wat een leuke straatjes en vriendelijke mensen! Blij dat Eric me overhaalde om nog even Savona in te gaan, want ik had gerust op een dek nog gaan zonnen. Ik heb al de hele week stress dat we de boot of in dit geval de bus zouden missen namelijk.

De koffers stonden in rijen met kleuren gelabeld klaar in de terminal en zo konden we soepel de bus in met z'n allen. Wat een systeem. In Palermo zagen we ook koffers de boot uitgaan in een stapel via een heftruck en toen schoot er een stang los, waardoor er een paar koffers vielen en één viel maar net op het randje van de kade. Het zal je gebeuren dat net jouw koffer tussen wal en schip valt..

Eric had trouwens van de week bij het ontbijt dat hij een hap van een donut nam en dat er een stuk papier in zat! De obers leken het serieus op te nemen en vroegen ons kamernummer, maar we hebben er nooit meer wat van gehoord.

Maar goed, ik dwaal af, om ong half twee waren we in Milaan op het vliegveld en hebben we onze koffers opgeslagen, een taxi gedeeld en zijn het centrum van Milaan nog in geweest. Een ontzettend mooie kathedraal en heel veel chique winkels, mensen en auto's. Op een terrasje hebben we pizza en risotto op, waar we €7 service/zitkosten betaalden..

In Rome maandag wilden we bij zo'n tijdschriftcorner twee cola halen. En ze vroeg of we wilden zitten. Er stonden bistrosetjes en we zeiden ja. Dat was dan €11. Oke.. voor twee cola!? Ja zei ze, zonder zitten was het €6. Pfff belachelijk..

Bij de Kathedraal in Milaan hebben we nog een ijsje en cappuccino op en toen waren we het wel zat. Dus een taxi terug genomen en nu zitten we te wachten op het vliegveld. Weer een lange reisdag! De auto staat via de anwb aanbieding in het autohotel, dus hopelijk loopt dat vanavond wel een beetje vlot. Om 19.40 vliegen we.. nog een klein uurtje dus!

Cia uit Italië!

martin

Jullie hebben echt een supervakantie gehad volgens mij!