Barcelona

Buenos dias,

Zaterdag 26 sept. erg vroeg de wekker, omdat we vandaag vroeg in Barcelona zouden zijn. Omdat ze weer hadden gezegd dat je niet kon lopen de haven uit hebben we kaartjes voor de shuttlebus gekocht die ons vlakbij de Rambla afzette. Er vroeg een ouder stel,die al eerder iets hadden gevraagd, wat leuk was. Eric wees ze op de hop on bus. Maar daar snapten ze niets van..ze kwamen toch net uit een bus.. 's Middags zag ik ze weer op het dek aan boord, dus geen idee hoe, maar ze hadden hun weg blijkbaar weer gevonden.. Zeker als je geen engels spreekt is het allemaal best lastig,met de minimale info die je krijgt. En alles alleen in het Italiaans, Frans of Engels.

We zijn in Barcelona langs het strand gelopen, gekeken bij de kabelbaan,wat we te lang vonden duren en via het strand en allemaal straatjes de stad weer in. De tijd vliegt steeds voorbij en na wat tapas en pizza op de Ramblas zijn we weer richting de shuttlebus gegaan.

De rest van de middag op een dek gelezen met een cocktail tot etenstijd. Ik had Eric van de week laten schrikken door ineens voor de badkamerdeur te staan en daar heeft hij me al drie keer voor terug gepakt. Twee keer heeft hij me de deur open laten doen door net als de kamerbediende te kloppen, maar dan vanuit de badkamer.. erg grappig als je net in bed ligt. Maar vanmiddag had hij me echt.. Ik pak mijn cocktailglas met ananas en rietje er nog aan en.. het was leeg. Ik verbaasd dat ik het zonder nadenken blijkbaar al op had (het zijn echt grote glazen), maar nee.. hij had mn rietje en ananas in zijn lege beker gedaan. Lolbroek!

Deze avond was het thema weer gala, maar nu was lang niet iedereen zo netjes als donderdag aangekleed. Het eten was weer heerlijk en na een potje roulette en een laatste drankje in de centrale hal zijn we onze koffer in gaan pakken. Die moet voor 1 uur op de gang staan met een label. Vroeg de wekker weer want we moeten om 8 uur de kamer uit zijn. Nou gaan wij niet zo vroeg maar het ontbijt is ook maar tot 9 uur.

Elke keer als we een lift uitstappen moeten we nog nadenken welke kant we op moeten.

Ik denk ook steeds dat ik de weg nu wel weet aan boord, maar ik blijf verkeerd lopen of niet weten wat voor of achter is. Je kan vanaf dek 3 en 4,ons restaurant, bijv niet door naar achter lopen. Moet je eerst naar bijv dek 5. En op de bovenste dekken waar je buiten kan lopen kan je ook niet van voor naar achter. Het is trappetje op en af en dan weer een zwembad, dan weer een glijbaan.

Je hebt om de schoorsteen een hardloop rondje, een basketbalveldje, een kinderzwembad en speeltuin. Een trap naar beneden weer bedjes, een zwembad, bubbelbad en daar weer een trap omhoog een glijbaan die bij dat zwembad uitkomt. Achter op het dek ook een zwembad en twee bubbelbaden. En op dek 9 ofzo een zwembad in het midden met een groot tvscherm erbij. Waar je vanaf dek 10 op kijkt.

Dan zijn er in de spa nog zonnebanken met uitzicht op zee en de sportschool met bijna alle loopbanden, fietsen enz op zee gericht. Een theater met drie verdiepingen, casino, spelletjeshal, klein bioscoopje. Om het atrium; de centrale hal met glazen lift, op een verdieping winkels, een bibliotheek en een verdieping met foto's die ze bijv tijdens het eten nemen, maar overal staan ook schermen waar je op de foto gezet kan worden. En dan zijn er nog verschillende barren met live muziek en een discotheek. Ik vergeet vast nog van alles. Het valt gewoon niet uit te leggen, zo overweldigend groot alles is.

Kus!