Vaardag en Palma de Mallorca

Buongiorno,

Donderdag hadden we de vaardag. Na het ontbijt zijn we naar de 'gym' gegaan om te gaan sporten. Met uitzicht over zee hebben we op de hometrainer gezeten en ik ook nog heel even op de crosstrainer. De boot ging flink heen weer zo op open zee, maar gelukkig niet zeeziek!

Daarna weer lunchen, dit keer a la carte in het Gattopardo restaurant waar we ook 's avonds steeds eten. Dan zijn de porties vrij klein en bestellen we dus steeds vier gangen, maar deze porties waren juist best groot, dus ik zat weer lekker vol.

In de middag wilden we gaan zonnen. Alleen toen we naar buiten stapten waaide het wel erg hard. Eric houdt daar wel van,maar om een uur of 16 was ik het wel zat. Het zwembad water ging ook met golven heen en weer, maar we hebben wel even gelegen en nog een hamburger op. Weer binnen nog even thee met wat lekkers achter glas voor we gingen omkleden en was ik weer wat opgewarmd. :)

Het was gala avond en wij hadden in het specialiteiten restaurant besproken. Netjes aangekleed zijn we nog even buiten geweest. Wat een golven inmiddels en wat ging de boot heen en weer! Dit was wel iets meer dan het 'rough' weer wat ze hadden opgegeven. In het Samsara restaurant kregen we buiten de luxe vier gangen die we besteld hadden ook nog brood en een garnalen-iets tussendoor. Helaas hadden ze hier ook flink haast met serveren en de porties waren gigantisch,dus weer propvol. Daarna naar het theater, waar een stel naast Eric alle nummers keihard meezongen en een tijdje roulette gespeeld. De boot ging de hele avond behoorlijk heen en weer. Het leek ook veel op turbulentie van een vliegtuig.

Vrijdag zijn we op het dek gaan zonnen, cocktailtje erbij en een stuk pizza, terwijl we Palma de Mallorca invaarden. We zijn met een local bus in het centrum uitgestapt en toen in een bus naar El Arenal gestapt. Daar de boulevard afgelopen en wat gegeten. Heerlijk hoor! Superweer, echt vakantiegevoel! Met de bus weer terug en bij de Kathedraal uitgestapt en vanaf daar langs de haven terug naar de boot gelopen. Wat een eind.. Aan boord dus maar eerst weer een

cocktail genomen, terwijl de boot wegvoer ;)

Inmiddels was het de hoogste tijd om te gaan eten. Zaten we daar weer zonder ons eerst om te kleden. De muziek ging op een gegeven moment aan,er kwam een Italiaan 'zingen' (lees: playbacken) en de obers vroegen alle vrouwen te dans. Stond ik daar in mn korte broekje.. Daarna gingen ze de polonaise dansen en gaven als slot drie obers nog een showtje weg. Heerlijk! Onze ober vroeg nog waar we de avond ervoor waren. Hij dacht dat we misschien zeeziek op bed hadden gelegen, zoals velen.

Na een douche waren we brak, maar toch nog even een spelletje gespeeld en toen snel slapen. Want de volgende dag vroeg de wekker,omdat we 8 uur al van boord mogen naar Barcelona.

Xxx

pa en pien

Hoi,
Bedankt weer voor de update van jullie reis, zo zijn we er een klein beetje bij en kunnen het min of meer visualiseren, wij blijven een weekje in Nederland, bossen en laten we hopen mooi weer.Liefs van ons

Riet,ma

Hoi,leuk verhaal weer,zo blijven we een beetje op de hoogte,jullie zien in een week wel heel veel.
Barcelona nog en dan weer naar huis,hier is het ook mooi weer,dan valt het niet zo tegen als jullie op Schiphol landen.
Kus voor jullie xx