Nachtje in Dubai

Hallo,

Dinsdagavond kwamen we in Bangkok en sliepen in BS Suvarnabhumi Residence, wat lekker dicht bij het vliegveld lag. Omdat het niet in een toeristische wijk lag was het bij alle thaise stalletjes en marktje nog best zoeken naar iets met rijst of noodles. Uiteindelijk pad thai op en op tijd naar bed! De volgende dag voor het eerst een ontbijtbuffet op deze vakantie en heel rustig aan gedaan. Tussen de middag weer op zoek naar eten, maar nu was er veel meer bij het marktje en toen we met een gebrekkig engels sprekende thai stonden te stuntelen werden we heel lief geholpen door een Thai die voor ons vertaalde wat we wilden.

Om half twee richting vliegveld vertrokken en onze grote tassen ingecheckt voor naar Amsterdam. We zaten in een vlucht naar Dubai die maar voor een derde vol zat. Heerlijk zoveel ruimte en zelfs nog even languit kunnen slapen allebei. Het vliegtuig landde zelfs nog wat eerder ook.

In Dubai ging het heel soepel, zeker omdat we alleen handbagage hadden en we toch geen visa on arrival nodig bleken te hebben. We stonden zo buiten! In het hotel, Premier Inn Dubai Oasis Silicon, ingecheckt en een taxi naar the walk en Marina genomen. Ik werd zo wagenziek van het tochtje van ong 45 min dat ik eerst op een bankje 10 min heb moeten bijkomen. De wegen zijn goed, breed, zeker als je net uit Bangkok en nog erger, Cambodja komt, maar soepel rijden kunnen ze niet. Dubai is zo mooi, luxe en schoon. We zijn langs de Marina richting het strand gelopen, waar een heel groot tvscherm hing met voetbal op. Op luxe banken zaten ze daar met waterpijp tv te kijken op het strand. De gebouwen zijn ook mooi, luxe en hoog! Om 1 u 's nachts waren we weer in het hotel compleet uitgeteld.

De volgende ochtend door alle indrukken veel te vroeg wakker. En een taxi gepakt naar de Dubai Mall, het grootste winkelcentrum ter wereld. Dit keer een reispilletje ingenomen! Luxe winkels, maar ook een schaatsbaan, oceanium en watervallen erin. Een jungle restaurant waar de pluche bewegende dieren om je heen staan, een supermarkt waar alles zo bizar geordend en netjes is en vele bijzondere eetgelegenheden. Iets van 1200 winkels dacht ik gelezen te hebben.. Overweldigend weer.

Achter de Mall staat het hoogste gebouw ter wereld, de Burj Khalifa en liggen de fonteinen met de grootste show ter wereld. Helaas konden we de show net niet zien, want om 13.10 vertrok ons laatste shuttlebusje van het hotel en om 13.45 zaten we alweer in een taxi naar het vliegveld. Helaas dit keer geen halfleeg vliegtuig. En nu in de kou weer terug met de trein, waar mijn lieve zusje ons zo komt ophalen. Vanmorgen in bed bedacht ik me dat we deze dagen 4 nachten lang elke nacht in een ander land sliepen/slapen. Maandag Cambodja, dinsdag Thailand, woensdag Dubai en vanavond weer in Nederland. Niet zo raar dat we ietwat brak zijn ;)

Bedankt voor het meelezen weer allemaal en alle lieve reacties!!!

Dikke kus!

Riet

Zo jullie zijn weer thuis,ook wel weer fijn toch.Jullie hebben in die kleine 3 weken toch wel heel veel gezien en mee gemaaakt.Was leuk om het allemaal te lezen,dan maak je het gelijk een beetje mee.Dat grote winkelcentrum met ijsbaan heb ik een keer op tv gezien,zal wel indrukwekkend zijn als je het in het echt mee maakt.Tot snel x

mariella

Welkom terug; )

Heb weer met veel plezier je verhalen gelezen:) ben wel benieuwd naar de foto's ;)
Geniet nog lekker van je laatste dagen vakantie en tot volgende week!
Liefs mariella