Saracen Bay Resort op Koh Rong Sanloem

Hello again,

Zaterdagochtend zijn we in Sihanoukville met een tuktuk naar de pier gegaan, waar om half 9 de boot vertrok. We kwamen na ong een uurtje varen aan op Koh Rong Samloem. Ze zeiden overal 40 min varen maar dat haalden ze bij lange na niet door alle stops op de verschillende pieren. Wij mochten er gelukkig bij de tweede al uit. Bij het Saracen Bay Resort konden we zowaar al gelijk inchecken in ons mooie strandhuisje. Wat een mooie plek en wat een ruimte en luxe om zo mooi te zitten. Grote veranda, 5 treetjes naar beneden met een spuit onder aan de trap om je voeten schoon te spuiten, twee ligbedden en we waren op het witte strand. Het huisje is in de punten open (met horgaas) ervoor, waardoor je de zee en krekels hoort, openslaande deuren. Kortom we waren helemaal blij! En hebben dan ook drie topdagen hier gehad!

We zijn een omeletje gaan eten en naar een watervalletje wat niks voorstelde gelopen en toen gaan zwemmen. De zee had flinke golven die dag. 's Middags zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen. Naar Lazy Beach, waar we al meerdere mensen zo enthousiast over hadden gehoord. Het was een zweterige wandeling, zonder wind door de jungle zo'n 25 min. en toen kwamen we op een heel rustig strand met alleen huisjes van Lazy Beach. We vonden het zand daar minder wit, maar wel een leuk restaurant waar we maar weer wat te eten en drinken namen.Teruglopend hoorden we geluid in de bomen.. Heel even dachten we een aap te zien..maar nee, het waren, minder spannend, eekhoorns! Toen zagen we ineens ook een flink aantal kakatoes! Mooi!

Op het eiland heb je alleen 's avonds en 's nachts stroom en geen warm water, dus een koude douche die avond. In het restaurant hebben we heerlijk gegeten. Eric lok lak en ik de amokvis, hoewel (ik vooral) niet erg ontspannen.. Er vlogen nl af en toe ontzettend grote kevers. Er waren ook grote hagedissen boven ons hoofd, die vingen dan weer die kevers.. maar goed, die kevers vlogen zeer ongecontroleerd en 1 kwam zelfs op Erics hoofd terecht. Na het eten hebben we nog een tijd geyatzeeht daar, waarbij ik vnl het dak van het restaurant in de gaten hield. Toen we naar ons huisje terugliepen zag Eric voor ons huis een kikker. Toen een kat en die leek ons aan te willen vallen..haha We hadden die kat al een vogel voor ons huis zien vangen ook. Klaar met beestjes voor die dag, dus onder de klamboe en met de ruisende zee op de achtergrond geslapen.

Zondag hebben voor het ontbijt een duik genomen in de zee. Dat had wel echt een hoog ik zit op een eiland gehalte :) Helaas vandaag hier ook wel weer flink wat van die kleine kwalletjes, maar tegen de middag waren de meesten op het strand aangespoeld. Na het ontbijt zijn we de bootreis terug vast gaan leggen bij Orchid resort. We zagen met wandelen wel weer goed dat Saracen Bay Resort het strand bij ons goed bijhoudt want wat een vuil spoelt er aan elke dag daar en wat is het bij ons mooi schoon en wit het zand! We snapten ook wel gelijk dat daarom Lazy Beach zo in de smaak valt bij velen want daar was het wel schoon. Na nog een duik, wat lezen, luieren en genieten zijn we eind van de dag nog naar bijna het eind van het strand gewandeld. Toen we terug bij ons huisje waren was het water inmiddels spiegelglad als een meer. Nog een laatste duik genomen dus! Je kan heel ver de zee inlopen voor het diep wordt.

Toen we voor ons huisje liepen, filmde ik nog even de junglegeluiden en een eekhoorn in de boom en toen zagen we ineens weer wat vliegen..en nog meer en meer.. brrrr ineens een libellenplaag ofzo. Snel weer naar binnen dus. In het restaurant wilde ik door de vliegende kevers onder het hogere dak zitten, maar dat maakte dus niks uit. Integendeel..in no time schampte een kever m'n haar, waarbij ik de wind van z'n vleugels voelde en even later raakte die me ook bovenop m'n hoofd! En Eric op z'n arm. Dan maar weer onder dat andere dak spelletjes doen.. daar zaten ook iig meer hagedissen. Zodra ik een kever tegen het dak hoorde gaan vliegen, sprong ik vervolgens op en liep weg, wat het personeel daar erg vermakelijk vond. Bij het huisje hadden we ineens een mierenplaag op onze veranda. Erg raar wat hier gebeurt na zonsondergang!

De volgende ochtend was ik net voor zonsopgang wakker en ben naar buiten geglipt. Op de veranda even gezeten en toen ik een foto maakte van de zee met zonsopkomst kwam ook Eric naar buiten. We hebben de afgelopen weken zoveel geslapen. Steeds wel 9 uur per nacht, maar vandaag dus iets minder. We hebben weer heerlijk ontbeten en daarna weer gezwommen. Veel wind vandaag weer. Om 12 uur moesten we uitchecken maar we mochten nog wel op de ligbedden blijven liggen. Veel gelezen vandaag dus en ik heb het tweede boek van Loung Ung uitgelezen over na de oorlog. Bijzondere boeken met vreselijke verhalen!

De jongen van het personeel zou de boot voor ons in de gaten houden want door de wind zou de boot misschien weer bij een andere pier aanleggen. We zouden om half 4 ong opgepikt worden, na een belletje met het personeel moesten we toch naar Orchid pier en hij zou er pas om half 5 ong zijn. Dat half 5 werd half 6... Vanwege de tij en het ruige weer waren ze eerst naar Koh Rong gegaan en daarna pas naar ons. Dat ruige weer hebben we gemerkt! Wat ging de boot heen en weer. Lang leve de reispilletjes!

We kwamen in het donker pas weer in Sihanoukville aan. De bustickets voor dinsdag daar geregeld en in een restaurantje aan straat gegeten. In het Sihanoukville Plaza hotel lagen onze (grote)tassen netjes op ons te wachten. We kregen een andere kamer dan vrijdag. Toen sliepen we naast de receptie en deed het slot het steeds niet.. nu sliepen we boven en sloten we onszelf heel even juist binnen op. Toe aan nieuwe sloten dit hotel!

De volgende ochtend ontbeten en om 9.30 u werden we door een minivan opgehaald en zijn naar Phnom Penh teruggereden. Weer me verbaasd over de volgeladen minivans en vrachtauto's waar ze op en achter dingen stapelen, mensen erop en tussen.. in Phnom Penh zijn we bij het vliegveld afgezet en viel er achter ons een brommer op dat moment. Gelukkig hadden ze niks! We waren te vroeg om in te checken, dus even wachten daar. Na het inchecken, nog even bij de burger king van hun wifi gebruik gemaakt, door de douane en toen werd Eric eruit gepikt. Hij moest mee naar zijn tas, want daar hadden ze iets in gezien.. ik vond het maar niks,maar gelukkig.. tas geopend, bedoelden ze de muggenspray!! Dat mocht niet mee en wij gelijk oke.. maar hij is bijna leeg en hij komt juist vanuit Thailand al mee! En ineens mocht hij toch terug de tas in..en werden we netjes weer terug naar vooraan in de rij bij de douane begeleid. Wat een avontuur weer. Ik had weer een Pisa dejavuutje! Maar goed.. met weer ietwat vertraging van airasia zijn we nu weer in Bangkok terug!

Kus van ons!

car

Geniet nog heel eventjes!

riet

Wat een mooi verhaal weer,jullie maken nog eens wat mee.Geniet van de laatste dagen en van Dubai.Tot gauw xx

j.hendrix74@hotmail.com

Ontspannend met al die beesten haha!!En ik zit in de sintsfeer las eerst ipv pier piet????nou geniet nog lekker even!!Liefs Jo

kiem

Zo eindelijk alle verhalen gelezen! ????
Wat hebben jullie veel gezien en mee gemaakt, mooi, leuk en ook bijzonder. En al die beestjes, wat zal jij het zwaar hebben Angiekie!
Ik mis je wel en de kinderen vragen zich ook af wanneer je eens terug komt uit dat vliegtuig. Want je bent volgens hun niet op vakantie maar in het vliegtuig hahaha!
Xx!

Angiekie