Bangkok 2014

Hallo!!

Zondag 2 november zijn we vertrokken met een gigantisch vliegtuig via Dubai naar Bangkok. We zijn met de trein naar Schiphol gegaan waar we er na de douane achter kwamen dat we voor de trein vergaten uit te checken. Maar we zijn gewoon via de bagagehal door de douane weer van het vliegveld afgegaan. Wat een aktie alweer gelijk! Het was een vliegtuig met twee verdiepingen, waar ong 850 mensen in kunnen. Wat een gevaarte! In Dubai wilden we alvast voor de terugweg weten of we onze koffers wel mee konden nemen, aangezien we dan van het vliegveld afgaan, dus gingen we een verdieping lager met een roltrap.. compleet uitgestorven daar maar twee mannen zeiden dat de emirates airlines toch echt daar om de hoek zaten.. dus daar gingen we dan, langs lege controleposten en ja er was éen balie maar ook leeg met maar 1 meisje die ons antwoord kon geven. Dat dan weer wel. Wij weer dezelfde weg terug, werden we tegengehouden! Nu moest onze handbagage wel door de scan.. ik weet niet of ze ons nou in de maling namen of niet. Maar het was wel weer een aktie, op zo'n druk vliegveld belandden wij op de enige verlaten afdeling! Op de tweede vlucht van Dubai naar Bangkok had Eric onwijs mazzel.. hij mocht de stoel bij het raam voor de nooduitgang hebben van een Engelse knul. Niet dat we veel geslapen hebben, maar het maakte de reis iets comfortabeler. Het waren dus twee vluchten van ong 7 uur.

We kwamen maandagmiddag bij ons hotel in Bangkok aan. Allebei oververmoeid en Eric nog meer wagenziek dan ik. Eerst dus maar slapen! En de wekker op twee uurtjes verder gezet. Daarna via een omweg naar Khao San Road gelopen waar het tot mijn verbazing wel erg rustig was. Toen we een tuktuk naar Patpong regelden vroeg ik naar de rust daar en op maandag is het hier gewoon rustdag.. maar op Patpong niet. Dus daar toch maar heen en even een pingpongtent ingeweest.. bbrrr.. meiden zonder slip met beha én sokken. Treurig.. zowel de outfit als dat ze dat werk (moeten) doen. Na het marktje daar te hebben gehad zijn we terug gegaan en toen was Khao San Road wel iets drukker. Bij mamatours hebben we last minute nog een privetour naar de umbrella market voor de volgende dag geregeld.

Dinsdag vroeg wakker omdat de muren in ons hotel, Siames Views Lodge, zo dun waren dat het leek of onze luidruchtige oosterse buren bij ons in de kamer stonden. En om half twaalf opgehaald om een taxirit van anderhalf uur naar de Maeklong railway market te maken. Onderweg allebei weer in slaap gevallen zo moe nog steeds. Bij de markt aangekomen had het net geregend, wat een vieze moddervoeten had ik eind vd dag! Maar wat was het gaaf om te zien hoe alle marktmensen hun waren weg haalden, grote tafels naar achter reden en ook heel lief mij met m'n fototoestel naar achter duwden toen de trein dwars door de markt reed! Toen alles weer op zn plek stond zijn we de taxichauffeur gaan melden dat we nog een rondje liepen en aan het water zijn we wat gaan eten. We vroegen ons al af waar de trein heen zou rijden maar toen het eten op was hoorden we weer het omroepsysteem. Zaten we dus zo goed als naast het eindstation. Snel afgerekend en nog een keer de trein de markt op zien rijden. Echt zo genieten! Elk uur tijd die trein erdoorheen dus.

Weer terug in Bangkok was Eric weer misselijk dus even een korte 'nap' en toen op zoek naar de boot naar Wat Arun. Onze kamer geeft geen ramen maar we hadden het al wel gehoord..regen! Beneden even gewacht tot 't droog was en toen langs een gigatempel, door donkere stukken op mn slippers naar een pier gewandeld. Daar besloten een prive longtailboot te huren. Die ons naar Wat Arun bracht en na een stuk varen bij de pier bij Khao San afzette. Op Rambuttri Road zijn we bij een straattentje voor een paar euro gaan eten. Daarna wandelen en op Khao San belandden we midden in een protestmars van de toeristenpolitie. We zagen al allemaal cameras dus wij kijken.. stoppen ze vóór ons. Ik hou daar totaal niet van dus zei al 'kom weg hier' maar Eric bleef pontificaal staan.. en ja hoor.. camera's op hem gericht, hand van een hoge pief van de politie.. een zwaar opgemaakte Thaise erbij die waarschijnlijk een bt'er was (bekende thaier ;)) En ze zeiden en vroegen wat in slecht engels, wezen op hun protestbord en Eric gewoon cool net doen of het heel normaal was. hahahah Eric draaide zich nog even naar de camera's om echt te poseren en klaar was his moment of fame! Na nog een drankje op een terras en een pannenkoek bij een eetstalletje, terug naar het hotel gewandeld. Vanmorgen in het hotel ontbeten en met een taxichauffeur die we wakker hebben moeten houden (doodeng!) naar het vliegveld en op naar Chiang Mai voor het lichtjesfestival!

Na een helse vlucht van maar een uurtje, waarbij ik serieus dacht dat we neer zouden storten (ze riepen om dat je tel uit moest, maar ik dacht no way.. ik moet nog een laatste sms evt sturen. Ik dacht ook serieus dat we een noodlanding gingen maken haha) zijn we in het regenachtige Chiang Mai aangekomen. We zijn naar een tempel gewandeld, waar een ceremonie bezig was en allemaal touwtjes hingen, sommige in een soort strop geknoopt die je op je hoofd moest hangen.. erg vreemd.. maar leverde wel grappige foto's op! Ondertussen nog geschuild voor de regen en veel tussenstops gehad, want op zoek naar een paraplu. Een mooie popeye paraplu rijker en Eric een hartverzakking rijker omdat ik meerdere malen op m'n slippers bijna uitgleed zijn we nu weer terug in ons simpele hotel Junior House en worden we zo om 19.00 uur door de stromende regen opgehaald voor een foodtour. Duimen jullie mee dat het morgen droog is??

Kus van ons!!

car

Leuk!
Wij duimen mee!

Jolanda

Leuk om te lezen en ik duim ook mee!

Mariella

Leuk om weer te lezen! En ik ga voor jullie duimen!

riet helmich

Leuk verhaal,beleef ik gelijk alles mee.En natuurlijk duim ik ook voor mooi weer.XX voor jullie

Cisca en Wim

Erg leuk weer om jullie te volgen. Hopelijk blijft het verder droog. XXX

Csilla

Zit je weer in Azie? Wat super gaaf zeg, ben jaloers,hihi . Veel plezier!!