Weekend in New York

Hello!!

Zaterdagochtend zijn we weer richting Central Park en de bekende fontein gegaan. Daar zouden we namelijk worden opgepikt voor the sex and the city tour. We waren ruim op tijd en het was fris, dus zijn we de Apple Store ingegaan en ook nog even de gigaspeelgoedwinkel FAO Schwarz nog een keer bekeken. Die hadden we de vorige keer nog niet helemaal gezien, maar nu dus wel. Blijft indrukwekkend. Ze hebben ookeenMuppet werkplaats, waar je je eigen Muppet helemaal zelf kan samenstellen en die maken ze dan voor je.

Uiteindelijk dus met allemaal vrouwen de bus in voor de Sex and the city tour. Die viel toch een beetje tegen. De tvand movietour vonden we achteraf leuker.Vooral omdat je wel overal langsrijdt, maar al rijdende zie je toch minder en kan je geen leuke foto's maken. We hebben wel stops gemaakt en tussendoor kreeg je ook steeds de bijbehorende seriescenes te zien. De eerste stop was bij Pleasure Chest waar je ook voor speeltjes kon shoppen gelijk. Verder bij Magnolia's Bakery gestopt, waar we een heerlijke cupcake kregen. En bij het Buddakan binnen gekeken, waar Big and Carries rehearsaldiner werd gegeven. We eindigden bij de bar van Steve, waar we een cosmopolitan kregen en wat bleek.. dat cafe lag langs de straat waar het Italian festival was. Dus we waren er al vlak langsgelopen. De tourguide Lou was lekker hysterisch en was zelf ook flink aan het oefenen voor actrice..

We werden bij Bryant Park afgezet en het was zooo koud dat ik eerst een trui ben gaan kopen. In de buurt van Times Square belandden we in een chinees restaurant, waar het eten niet echt om over naar huis te schrijven was. Times Square by night is zo indrukwekkend druk. Wat een mensen! We zijn nog even, nou ja.. best een tijd naar de M&M store geweest en hebben a la sex and the city een taxi terug genomen. In de taxi zat een pin achterin.. handig!!

Zondagochtend zijn we weer terug naar Times Square gegaan om musicalkaartjes te gaan halen. Uiteindeijk hebben we ze niet daar in de 'uitverkooprij' (TKTS stand)gehaald, maar hadden we van de receptioniste in ons hotel een site gekregen, waar we de goedkopere kaartjes makkelijk konden vinden en dus zijn we in het theater zelf die kaartjes gaan halen. De site heet www.broadwaybox.com en is dus ideaal als je een musical in New York wilt zien. Maar goed.. we gaan dus naar Matilda the Musical dinsdagavond! Op Times Square heb je een grote Toys 'R Us waar ze een reuzenrad in de winkel hebben. Wat een walhalla voor kinderen ook weer! We zijn daar op de metro gestapt, want we wilden naar Bleeker street, waar Marion had opgezocht dat het huis van Carrie zou moeten staan. Toen we daar kwamen, bleek Carrie's house met het beroemde trappetje om de hoek zo'n beetje van Magnolia's Bakery te zijn.. daar waren we de dag ervoor dus ook al! Nu hebben we dus wel alles op ons gemakje kunnen bekijken. Bleek dat we met de tour met de bus dus vnl veel rondjes hadden gereden. Veel highlights van de serie lagen dus allemaal op loopafstand van elkaar, maar door de busrit en omdat je het niet zo herkend,leek het net alsof we kilometers ver hadden gereden.

We zijn op een terrasje beland daar..heerlijk nog even in het zonnetje, die vandaag gelukkig weer volop scheen. En wat een rust daar in the West Village. Zo'n leuke hippe wijk.. Ook weer een aanrader! Na de rust hebben we nog (dachten we) het pand wat ze voor Friends gebruikten op de foto gezet, maar na het in het hotel 's avonds gegoogeld te hebben, bleek dat we een paar straten ernaast zaten.. :/

Na de West Village zijn we weer downtown gegaan om te gaan shoppen bij de 21Century daar. Eerst nog een sushi vlakbij ground zero en daarna.. winkelen! Wat is deze 21Century groot zeg! Heerlijk! We liepen met van die boodschappenmandjes vol met laarzen (bearpaws), sjaal, muts, wanten, rokje.. Wij zijn klaar voor de winter! Met ál onze tassen zijn we bij Bill's Bar gaan eten. Daar hadden we al een keer geluncht en ook het avondeten was hier top en betaalbaar. Overal om ons heengigantische tv'smet sport op, dus ja..het is wel echt een sportbar! Op de terugweg langs Wall Street om de metro terug te pakken richting ons hotel. De metro downtown is 's avonds laat toch wel een stuk rustiger en dus minder prettig, maar ach.. geen enge schoppende mannen dit keer!