Bye bye big apple!

Hello there,

Maandag keken we uit ons raam en ja hoor..regen! Omdat het zaterdag zo koud koud was dus erg dubben wat we aan zouden trekken en het plan om over de Brooklyn bridge te lopen maar laten varen. Dan maar shoppen! We zitten op 34 th street en als je die uitloopt kom je bij the empire state building en nog wat verder op 5th avenue Macy's en Victoria's secret. Eerst bij aeropostale met veel korting geshopt. Is het hier altijd sale of hebben we geluk? Daarna zag Mar een geweldig horloge en gunden we onszelf een pauze van een 1/2 uurtje.

Op het pleintje voor Macy's staan, stoeltjes en tafeltjes, zoals op veel van dat soort drukke kruisingen. Het zijn geen terrassen van eetzaakjes, ze staan er gewoon om je gehaalde lunch te eten. Wij haalden dit keer een soort wrap met kebab, maar de kip was niet echt gaar, dus dat er weer uit lopen vissen.

Bij Macy's verkopen ze dure merken en als je al die afprijzingen gewend bent en al (te) veel geshopt hebt is dat minder leuk ;) Bij 21century verkopen ze ook merken maar dat is dan weer de outlet. Veel leuker winkelen. Maar goed, we gingen nog even nog een beha en wat bodymists kopen bij Victoria's secret...even..dachten we.. toen we buitenkwamen waren we weer 2 1/2 uur verder. Deze grote winkel blijft toch het meest bijzonder, de andere Victoria's waar we waren was klein en veel minder luxe.

We wilden nog een keer bij the Smith eten en er zat er één bij Rockefeller Center.. dachten we.. niet dus..dat was Bill's bar en daar waren we gisteren al (alleen dan downtown). We hebben hier zoveel kilometers onder de grond afgelegd. De metropas is daarbij ook echt een uitkomst geweest. Maar omdat we er toch waren nog even bij the lego winkel geshopt en de metro naar columbus circle gepakt.

Daar zat mijn favo winkel 21century ook dus toch nog die leuke tas gekocht en daarna met al onze tassen bij The Smith gegeten. Mar had dit keer een salade waar ik jaloers van werd en ik weer de steak en propvol en moe zijn we weer terug gegaan. De metro bij ons in de buurt is de groene 6 dus we moesten weer 2 keer overstappen ofzo. En toch na al die dagen onthouden we nog steeds amper welke lijn kleur, uitgang enz..

Ook het weer is hier lastig. De eerste dagen tropisch, zaterdag sjaal en winterjas weer en nu had het ook wel geregend maar was het 's middags weer heerlijk en 's avonds zonder wind ook prima te doen zonder jas. Onder de grond is het tropisch warm en in de meeste winkels en restaurants wil je je jas aanhouden door de airco.

's Nachts werd ik misselijk wakker en ik was al bang dat ik de hele dag boven de pot zou hangen maar gelukkig was het 's ochtends weer over. We hebben 5 gezamenlijke wc's op de gang waarvan 3 met douche en ik had de vorige ochtend al een blonde bui omdat ik de deur vergeten was op slot te doen :/ Toch hebben we maar 1 keer hoeven wachten voor de douche en je hoort de andere gasten op de gang ook niet. Het is erg schoon. Handdoeken wisselen wanneer je zelf maar wilt. Het enige nadeel is het geluid van buiten. Maar we zitten dan ook aan een vrij drukke straat op een kruising. Nou ja en het stapelbed misschien.. als ik beweeg wordt Mar zeeziek en het hekje erom zorgt er wel voor dat ik er niet uitval maar eruit klimmen gaat ook niet echt makkelijk. Zeker niet met pijnlijke voeten :/ Ze hebben 2 keer in de week gratis pizza en karaoke avond en organiseren gratis walking tours. Tv met films in de lobby en 2 pc's die we mogen gebruiken. Een erg fijn hostel dus het New York Budget Inn. Aanrader! En.. de 5 verdiepingen traplopen worden steeds makkelijker naarmate de week vordert ;)

Dinsdag scheen de zon 's morgens al maar wel nog een frisse wind weer. Maar toch richting de Brooklyn bridge gegaan en helemaal overgelopen. De temperatuur werd steeds beter. Veel foto's gemaakt (er eindelijk weer eens de tijd voor genomen) en in Brooklyn viel de stilte ons vooral op. We liepen door een park met sportende kids, vallende blaadjes en weer erg vriendelijke mensen. Mar vroeg of ze wat mocht vragen aan een lange Shaggy look a like en dan hoor je gelijk "well you certainly may!" Ook als we weer eens op ons plattegrondje kijken wordt er vaak gevraagd of we hulp nodig hebben.

Maar goed in Brooklyn dus de metro gepakt weer terug naar Manhattan naar the Higline. Dit is een ongebruikt spoorlijn wat hoog ligt en omgetoverd tot park. Ik had gewoon wat gras en misschien weer wat van die bistro stoeltjes verwacht, maar nee.. erg hip aangelegd en daar hebben we onze gekochte salades gegeten en gerelaxed in de zon die inmiddels goed zijn best deed. Heel gaaf en blij dat we er nog geweest zijn!

Om een uur of 4 weer richting times square, waar we bij the Cake Boss Café een cheesecake ophebben. Nou ja..ik heb 'm op, Mar kwam maar tot de helft. Hij leek klein, maar we hadden 'm makkelijk kunnen delen! Daarna nog wat souvenirs geshopt en ons weer verbaasd over de drukte en mensen op times square. We hadden al naked cowgirl en naked cowboy zien gitaar spelen, maar nu stond er weer een meid in bikini met vleugels. Geen idee voor welke zaak zij werkte.

En toen...was het 19.00 uur, tijd voor Matilda de musical! We zaten op het 2e balkon, erg hoog en de airco weer op vriesstand, maar wat een heerlijke musical. Flink humor erin ook en net als in het boek werd er echt een kind aan haar vlechten rondgeslingerd :)

Erna nog wat eten.. de rij bij shakeschack stond buiten en er stond inmiddels weer een frisse wind dus dat zagen we niet zitten. De pizzeria's hier beleggen de pizza's tegen hoge prijzen echt zo karig. Maar toen zagen we het.. Chevys, mexicaans. En wat superlekker! We hadden onze glazen en de nachos nog maar half leeg of hup ze vulden t weer bij. En toen we vol zaten..doggie bag!! Ja ook dat moet je een keer gedaan hebben :) Vandaar de koelkast en magnetron op onze kamer. Het drinken was blijkbaar bij de prijs inbegrepen dus het was nog goedkoop ook. Weer een aanrader dus!

Woensdag alle aankopen in m'n koffer gekregen, de koffer de trappen afgesjouwd en uitgecheckt. Het weer was super vandaag en omdat we geen metrocard meer hadden zijn we gaan lopen. Eerst richting wat winkels omdat ik toch nog een shirtje wilde halen. Erna waren we zo dom om forever 21 in te gaan. Erg leuke kleren weer en toch nog wat gekocht. Ik zou niet zoveel shoppen dacht ik.. maar er is hier zoveel leuks en zo goedkoop dat ik nu meer dan Mar heb uitgegeven zelfs.. :/ Gelukkig had ik op de heenweg maar 11 kilo bij, dus het past allemaal wel..net dan..

Daarna doorgelopen naar madison square park bij the flat iron, om in de zon te zitten, flink verkleurd (lees:verbrande scheiding) en ons verbaasd over alles in het park. Bij het hondenuitloophok hangen zakjes, een sproeier en er is een small dog en big dog gedeelte. (Zie de scene van sex and the city dat charlotte en harry met hun loopse hond daar zitten.) De eekhoorns zijn ook hier weer volop en zijn druk nootjes aan het begraven. Er was net als gister in the highline een fotoshootje. Er werd een katje uitgelaten, er lag iemand op de grond dubbelgevouwen door haar personal trainer en toen ik mn boek op een bankje ging lezen, zat er naast me een vrouw de ander een reading te geven. Alles kan hier in New York!

Eind van de middag hier in het park bij de shake shack in de rij en dan eindelijk geproefd waarom hier altijd rijen dik mensen staan!
Teruggelopen naar de Budget Inn en om 18.45 worden we opgehaald door de bus, want om 23.55 gaan we deze geweldige stad alweer verlaten. But we'll be back! That's for sure..

Hugs from us!