Back in Sydney

Hallo allemaal,

Woensdagochtend heel vroeg opgestaan om naar het vliegveld te gaan. Ik was al ver voor mijn wekker wakker, dankzij onze luidruchtige, franse buren in the reef lodge.. Heel fijn, heb echt slecht geslapen daar. Hoewel de kamers en bedden wel goed waren.

Maar goed, verder met mijn verhaal.. Op weg naar het vliegveld gezellig met de taxichauffeur gepraat over vooral het weer. Bij een temp.verschil van 2 graden, had de cycloon in Townsville ingeslagen en dat het zo apart was, dat hij zo mooi rond was, bijna in een
rechte lijn op het land afging en dat er geen dode of ernstig gewonden zijn gevallen. Ja, ja was heel gezellig.. Op het vliegveld kwam ik een kamergenootje (Julie?) van Bungalow Bay tegen (magnetic island). Carry ging wel gewoon met de bus die dag naar Cairns en de volgende morgen vliegen, wat ik eigenlijk ook had moeten doen. Ik ben nu wel meer geld kwijt, maar ben echt blij met die extra dag. In het vliegtuig mocht je zelf weten waar je ging
zitten en de stoelen zaten zooo lekker. Als ik die zou hebben al die uren naar huis, zou ik lekker slapen zeg!! Het was nu trouwens maar 2 1/2 uur vliegen ofzo. Makkie na al die busuren die ik heb gemaakt! In het busje naar m'n hostel werd ik zo verschrikkelijk wagenziek, dat ik nu toch wel echt tegen kotsen aanzat. Het was ook het eerste wat ik
tegen die knul achter de receptie zei. Hij vroeg of ik moest kotsen en hield heel lief zijn handen in een kommetje om het op te vangen, maar ik heb het m maar niet aangedaan.. Ha ha Ik kreeg ook nog eens heel lief 1 van de 3 kamers met balkon van hem.. Joepie!!

Nadat ik m'n spullen boven had gedropt ben ik met de bus naar Bondi beach gegaan. Had niet verwacht dat het zover was met de bus, dus.. weer misselijk.. Heel fijn. Heb daar wel heel goedkope cdtjes gekocht en om 16.00 uur kwam het zonnetje door, dus ben ik lekker
gaan liggen op het strand. Niet dat ik er ook maar 1 tintje van verkleurd ben, maar het was wel lekker. 's Avonds met Gaby (ned) kamergenootje kennisgemaakt en zij vroeg of ik zin had om mee in het hostel te gaan drinken. Ik ben eerst nog in Oxford Street thais gaan eten en daarna dus aan de gratis wijn en kaas gezeten. Er zat een ned jongen uit Volendam, Simon (geloof ik... ik ben zo erg) naast me en heb de hele avond met hem zitten kletsen. Later op de avond hebben we dus nog wel wat flink serieuze gesprekken gevoerd. Ook wel eens prettig voor de afwisseling!! De kaas en wijn zouden we op het dakterras krijgen, maar het begon te regenen, dus hebben we binnen gezeten.

Toen ik vanmorgen wakker werd regende het weer of nog.. Echt van dat miezerige, druilerige hollandse weer. Ik besloot toch gewoon lekker de stad in te gaan. Hoor ik buiten het hostel dat je in the carpark aan de overkant bij ons een loopband hebt, tot in de stad.. Had ik eerder moeten weten!! Ik maar pijn lijden die eerste week hier; arme beentjes! Die loopband liep alleen onder heel Hydepark door, dus kwam niet echt bij de winkels uit en ik was heel mijn
orientatie gelijk weer kwijt. Maar het was wel heel grappig, echt heel lang met allemaal leuke
muurschilderingen de hele weg lang. Ik wilde vandaag eigenlijk mijn havencruise gaan doen,
maar tegen de tijd dat ik bij de ferrie was, brak de zon door en was het al een beetje te laat daarvoor. Ga nu morgen dus heel vroeg mijn bed uit en dat doen. Heb geshopt, souveniertjes gekocht en een stuk de Harbourbridge op gegaan. Leuk, daar bij the Rocks.
Toen de zon dus doorbrak heb ik de ferrie naar Manly beach genomen. Ik hou van varen, maakt niet uit of het op een zelboot is of op een grote veerpont, alles goed, als ik maar op het water in de zon zit!!
Bij Manly een uurtje op het strand gelegen en een hele leuke broek en riem gekocht. (Veel te veel geld uitgegeven vandaag, maar ach..) Ik was uiteindelijk pas om een uur of half 8 weer in het hostel. Had nog wel een overheerlijk sushiroll gekocht maar verder niet, dus na een douche ben ik op zoek gegaan naar een pizzatent ofzo. En toen kwam ik dus een superschattig zaakje tegen, waar ze gerechten van over de hele wereld hadden. Ik heb dus kangaroe gegeten..!! Tja, heb ze geaaid, tryed to ride one en nu vond ik dat ik er ook maar een moest proeven! Waren niet echt backpackersprijzen, maar was zo verschrikkelijk lekker en erg fancy. Daarom was het ook zo 'duur'. Ze hadden ook camel en baby baramundi
enzo om te eten. Misschien ga ik er morgen dus wel weer heen!
Ga zo maar lekker een beetje op tijd naar bed. Gisteren was het 2 uur..en vanmorgen was ik 9 uur alweer wakker. Ik deel mijn kamer met 3 anderen (terwijl het een 6 dorm room is) en ik heb echt heerlijk geslapen vannacht, dus hopelijk morgen ook op tijd wakker voor de pannenkoeken. Hmmm!!

In de bookshops hier zie ik heel vaak liggen; 'we're going an a bearhunt! en 'the very hungry caterpillar'. Grappig die boeken in het engels.

Nou mijn internettijd zit er weer bijna op!!

Heel veel liefs en dikke kus en knuffel uit Sydney!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!