Evacuated from Magnetic Island

Hallo allemaal,

ja, ja, heb ik weer!!! Ben nu echt midden in een cycloon beland, geevacueerd en al..
Zit nu weer in Townsville, terwijl ik eigenlijk nog een nacht op Magnetic-island zou blijven.

Vrijdagavond om 19.00 uur al hadden we met de hele bootgroep afgesproken. Het was een leuke tent, very classy, hoewel de crew het niks vond, want je kon er niet op de tafels dansen.. In ieder geval waren alle drankjes maar 3 dollar, dus dat ging hard met de
alcohol.. Na een uur ofzo zijn we naar een andere tent gegaan en daar waren we ook zo weer weg na 1 drankje. Op naar Morrocco's, daar verder met veel alcohol en toen ben ik er met de dive instructor tussenuit gesneakt. Na een veel te korte nacht, ben ik een uur te vroeg
opgestaan.. Zo stom en ik was al zo brak.. Gelukkig was er een heel leuk marktje bij the busstation en ik heb m'n backpack bij een hele aardige vrouw in haar kraampje achtergelaten om een uurtje rond te slenteren.
Daarna op van Airly Beach naar Townsville! In Townsville heb ik de ferrie gepakt naar Magnetic Island. In de bus naar Bungalow Bay heb ik 2 wallaby's gezien. Joepie!! En 's avonds nadat ik even had geinternet liep er een possum, hoewel ik voornamelijk alleen zijn kont en staart heb gezien.. Heb 's avonds echt superlekker mexicaans gegeten met 2 meisjes met wie ik de kamer deelde (Julie en Carry) en ik lag echt heel vroeg op bed. 21.00 uur sliep ik al, net als de rest van my roommates.. Het was wel een heel gaaf hostel, beetje bungalows en aangezien ik bovenin sliep kon ik zo naar buiten kijken. Was namelijk een beetje open, heel de punt tot aan het dak met wel een muggenhor'ding' ervoor.

De volgende morgen, vanmorgen, zondag, dus viel er weer een paar keer het woord cycloon en na het ontbijt got everybody more en more paniced around us. Om 11 zouden we op de hoogte gesteld worden. Ik ben tot die tijd gaan wandelen op zoek naar koala's in het wild en
na een half uur en een ijsje, was ik om de hoek van my hostel again en ja hoor, daar zat een grote in de boom. Zo gaaf, hij hing echt boven de weg. Toen ik onder de boom mijn foto's aan het checken was, hoorde ik naast me.. plof, plof.. Ben ik dus toch bijna ondergepoept.. :) It was close!! Weer terug was het definitief; het bungalowpark zou tussen de middag dichtgaan, dus we hadden nog een uur en dan moesten we de bus en de ferrie weer pakken..

Nu zit ik dus in Townsville, hopelijk morgen wel met de bus verder naar Cairns en daar hoop ik mijn ticket te kunnen verzetten om eerder naar Sydney terug te gaan. Daar gaan dus mijn plannen om nog een dag te gaan duiken en een dag naar cape tribulation te gaan.. Het wordt me niet gegund, maar aangezien ik toch al van plan was definitely nog eens terug te gaan.. nu helemaal dus!
We zitten hier nu te wachten tot het noodweer losbarst, de meesten denken dat de bus morgen in ieder geval niet rijdt.. We zullen zien.. Ik was met Linda (roommate in Magnetic Island en nu hier ook weer roommates) in Woolworths, a huge supermarket en de rij naar de kassa was ongeveer 40 min. Iedereen was aan het inslaan. Al het brood uitverkocht, dus ik heb net maar wraps gegeten i.p.v. Op fraser hebben we die ook op en een paar van mijn
groep hebben die zelfs met peanutbutter en spaghetti op, dus het is wel eetbaar met zowat alles, zelfs koud..

Het is cycloon Larry en it's gonna be the worse since eeuwen! Gisteren was hij nog een 3-tje, maar vandaag was hij al een 4, terwijl 5 het ergste is.. Ze verwachten dus regen, regen, wind en nog meer regen. En in het ergste geval trekt hij toch ergens hier over the eastcoast..
Hopefully not!!!!! Is al erg zat, dat al mijn plannen in duigen vallen. Straks zit ik hier vast en mis ik mijn vliegtuig naar Sydney.. (Marianne, kan ik nog een weekje vrij krijgen??) En met dit weer word ik nooit bruin!!!
Maar.. ik heb wel nog een koala in het wild gezien!! Joepie!!!
Maar oke, ga kijken of ik dit kan versturen voor internet weer uitvalt en net kreeg ik mezelf niet signed out..

Heel veel liefs uit het paniekerige Townsville..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!