Airly Beach and Whitsunday's én NEMO!

Hallo weer!!

Dinsdagavond 2 heerlijke steaks gegeten in het kookaburrahostel met bijna de hele 'frasergroep' en daarna snel met Rosie emailadressen uitgewisseld en door haar uitgezwaaid en.. op naar het busstation.
Bij het busstation zag ik, het is echt niet te geloven, John weer. En nog harder to believe, hij zat weer naast me. Maar nu moest ik natuurlijk 12 uur lang ofzo naast hem zitten.. Nou ja, het was best gezellig tot hij weer wat domme opmerkingen ging maken en toen was ik toch al zo versleten dat ik ben gaan slapen. Gelukkig waren er veel plekken leeg in de bus, dus verhuisde hij al snel een rij naar achteren. Dat sliep heel wat beter, met 2 stoelen voor mezelf. Toen ik in Airly Beach aankwam heb ik m'n backpack bij de zeilorganisatie laten opslaan en weer een tas voor maar 3 dagen ingepakt. Moeilijk als je eigenlijk niet echt schone kleren meer overhebt.. Moet zo nodig wassen! Nou ja, daarna hier foto's naar jullie gemaild, maar bij een paar zijn ze niet aangekomen, dus; sorry, voor degene die ze niet hebben.. het waren echt leuke foto's!! Verder hier geshopt.. (m'n rugzak wordt steeds
zwaarder, heel raar! :)) en om 16.00 uur moesten we bij de boot zijn; de Freedom.
Het waren weer 3 superdagen!!! De eerste middag/avond alleen maar gevaren naar een goeie plek om te eten en de nacht door te brengen. Ik dacht even dat ik zeeziek werd, maar ik had waarschijnlijk gewoon ontzettende honger :) Weer steaks, salade e.d. op. Zo lekker!
Helaas begon het 's avonds weer te regenen.., maar ik had wel geluk, want Will en Thom (bovenop de auto op groepsfoto, ja El, die in witte broek :)) zaten op de Samurai en zij hadden amper een dak op dek.. Ze begonnen dit keer al met drankspelletjes voor het
eten, maar het was nu niet zo'n hechte groep als op Fraser Island. Dus toen ik naar m'n bed wilde gaan, wilde mijn bedgenote ook al gaan (het was nog maar 22.00 uur, maar goed.:)) We moesten een bed delen in de doorgang als je van dek het trapje afging naar
beneden. Let wel: het bed was geen 2 persoons, maar 1 1/2... :(
Kissa (denemarken) zag het ook helemaal niet zitten, dus toen 1 van de jongens die toch al brak van de alcohol waren hun bed aanboden, was de keuze gauw gemaakt. Ruilen dus!!

We sliepen nu allebei in een 1 persoons klein bedje boven een 1 1/2 acherin. We hadden wel 1 van de 2 wc's in de kamer, maar ik heb zo vast geslapen (Joepie, weer een matras onder me!!) dat ik bijna niemand naar de wc heb horen gaan. Om 7.15 uur werd ik wakker en
waren we alweer aan het varen. Na een lekker ontbijtje, bood Simon aan mijn bord weg te brengen als ik het stuur overnam. Gaaf!! Oke, ik geef toe ik heb de hele zeilboot eerst een
halve draai naar links en toen een halve draai naar rechts heb laten maken voor het weer goed ging, maar toen had ik de smaak te pakken. (de Samurai voer achter ons, die moeten vast hebben gedacht dat er iemand nog heel dronken achter het stuur zat, we gingen redelijk richting land.. ha ha) Uiteindelijk heb ik heel wat langer gevaren als dat ik in de jeep heb gereden. Helemaal super!!
We zijn als eerste gestopt bij whitehaven beach. Nou ja, aan de andere kant daarvan. Het strandje waar we werden afgezet was niks, maar we moesten naar de andere kant wandelen en daar was het weer super; wit zand-blauw-water (staat in top 10 mooiste stranden ter
wereld) en.. haaien gezien! Kleintjes maar, maar gewoon vlakbij je. Ben wel even het water ingeweest, maar omdat er hier hele gevaarlijke kwallen zijn, mag je niet zonder wetsuit het water in. Heb ook nog een hagedisachtig beest gezien met stippen en er waren overal op de whitsunday's zoveel vlinders. Ook boven zee.
Gelukkig scheen de zon toen we daar waren, dus heb wel wat goeie foto's. Om 11 uur zijn we weer verder gevaren en zijn bij Hook's bay gestopt om te snorkelen en te duiken. Met snorkelen moest je ook heel je wetsuit aan, muts op, handschoenen aan.. echt verschrikkelijk, maar ik heb er een leuke foto van. We waren net een stel kikvorsmannen bij elkaar. We hadden 1 gratis duik, dus iedereen is geweest. Het was zo gaaf, zelfs al scheen de zon niet meer.. Het koraal is hier zo gekleurd. Ik had wel uren onder water kunnen blijven.
Daarna weer naar een goeie plek om te slapen gevaren. We mochten maar 1 minuut douchen en ik heb het gepresteerd om mijn haren te wassen en mijn bikinilijn te scheren.. ha ha wat een flauwekulmail is dit :) Maar ik vind het knap van mezelf; 1 minuut!!

Na het douchen mijn logboek laten invullen door de diveinstructor en eigenlijk de rest van de avond met hem opgetrokken. (ik weet zijn naam niet eens, bedenk ik me nu.. :)) Weer aan de wijn gezeten, maar met mate dit keer. We hebben achter op dek geslapen onder de sterrenhemel. Echt heel gaaf. Het duurde wel even voor ik sliep, want de maan schijnt hier zo fel; net een lantaarnpaal, die voor je raam zonder gordijnen staat. Om 3.45 uur werd ik wakker omdat ik moest plassen en dat was maar goed ook, want toen zag ik de grote wolk
aankomen. In no time begon het te plenzen en hebben we de boel opgeruimd en ben ik weer naar mijn minibedje verhuist.

Ik vergeet helemaal het ergste; ik ben 's middags uit mijn bed gevallen...!! Zo erg, we waren aan het varen en ik was zo moe (komt vast door de buitenlucht) en het stel onder me lag ook op bed (in het 1 1/2 bed) en ik wilde heel voorzichtig tussen hun benen doorstappen
om in mijn bed te komen, maar aangezien je niet rechtop kon zitten in mijn bed, moest ik gelijk gaan liggen. Dit deed ik ook al.. voor de helft, 1 been lag al.. en toen kwam er een megagolf! En ik werd zo uit bed gezwiept en viel via hun bed op de grond! Echt ik had zo een prijs gewonnen bij 'funniest homevideo's' ofzo! :) Was 's nachts dus blij dat het wel goed ging,
heb niemand wakker gemaakt en geen extra blauwe plekken voor mij meer.

Vanmorgen weer half 8 ong uit bed en om een uur of 9 denk ik waren we bij de laatste snorkelplek. We werden weer met het motorbootje afgezet en Simon had brood bij zich om Elvis te lokken. Eerst kwamen er tig zebravissen, parrotfish en nog meer en toen zagen we
hem hoor; Elvis. Heb nog nooit zo'n grote vis gezien. (nou ja.., ik heb walvissen en dolfijnen in het wild gezien..maar buiten dat..) Ik heb er wel wat foto's van, zowel van boven water, als onder water met m'n onderwatercameraatje. Nadat we weer helemaal als kikvorsen ingepakt waren ging iedereen het water in en als 1 van de eerste dingen zag ik; NEMO!!! Met zijn papa en mama. Zo schattig, ze bleven around dat koraal waar ze in wonen en zwommen er elke keer maar een paar cm buiten. Net als in de film! Ben zo benieuwd of m'n foto's zijn
gelukt.. Ik was helemaal enthousiast. Zie je het voor je; Ik spot ze, krijg een big smile, kom boven water en roep hard: I see Nemo!! Niemand die me hoorde natuurlijk.. :) Iedereen was met zijn hoofd ergens onder water.

Toen er andere motorbootjes kwamen (ja, ja, het was een toeristische trekpleister!) ben ik daar snel heen gezwommen.. en ja hoor, tussen alle vissen door, was daar ineens Elvis weer. Heeel dichtbij, iets te zelfs.. ha ha Ik ben echt een schijthuis! Toen ik nog 1 foto had left, besloot ik dat die was voor de gele platte vis, die bij Nemo in het aquarium leeft. Ik weet zijn naam niet meer.. Ik had de foto nog maar net gemaakt of ik kijk een beetje rechts van
me en daar waren ong 10 donkergekleurde vissen, formaat; net iets kleiner als Elvis. Ik schrok me in eerste instantie dood, maar daarna baalde ik zo. Had nu net geen foto's meer over.. Maar goed, ik heb ze gezien. En ik heb Nemo gezien!!

Daarna aan boord gegeten en teruggevaren en gezeild, de boot hing zo scheef in het water, dat je niet echt relaxed kon zitten of liggen (en ik wilde weer zo graag even slapen..). Ben nu ook helemaal verrot, maar we hebben met de crew en iedereen van de boot om 19.00
uur afgesproken om uit te gaan. Het is St. Patricks day, wat het ook is voor feestdag, iedereen is hier enthousiast, dus het zal wel. He, dat bekende marokkaanse liedje van de bruiloft van Fatima staat nu aan hier! Dit is een goeie internetplace, goedkoop en.. goeie muziek, net bijna de hele cd gehoord van Alicia Keys en Missy Elliot enzo. Maar goed, ik zit weer onzin te mailen en de mail is alweer veel te lang. Ik ga nu bij de lagoon kijken
hier. Je hebt hier strand en een lagoon (soort zwembad met gras en beetje zand, heel relaxed) Net als in Brisbane. Het is echt een hele leuke plaats; Airly Beach. I could live here, maar heb nog geen daycare gespot. Volgens de 'diveinstructor' zijn de daycare's hier erg in opkomst. Mmmm wie weet!!
Nou, ik ga nu maar weer naar buiten, de zon in en proberen een beetje bruin te worden de laatste week. Morgen weer fijn met de bus verder. Bjorn (noorwegen) ging ook en ook met de premierbus, dus mocht John er weer zijn (wat ongetwijfeld zo is..:() kan ik mooi bij Bjorn gaan staan kletsen over alle vissen die we hebben gezien.

Nou lieve mensen.. Werkse in het koude Nederland ha ha Nee hoor, over iets meer als een week loop ik daar ook weer te balen.. Bleeeh, I'll stay here, I think!

Een hele dikke kus en knuffel uit het zonnige en geweldig Airly Beach!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!