Hervey Bay en Fraser Island

Hai, hai,

ben net terug van Fraser en eindelijk weer gedoucht/fris en fruitig!!! Heerlijk!

Vrijdag met de bus van Noosa naar Hervey Bay gegaan. Ik was John een beetje zat, maar hij had blijkbaar geregeld dat hij naast me in de bus zat, dus heb ik heel flauw bijna de hele weg muziek zitten luisteren,, Gemeen he, maar was echt blij dat hij naar een ander hostel ging. In Hervey Bay aangekomen, ging ik nog even gezellig buiten zitten, maar iedereen ging vroeg
naar bed. (uur of 22.00 al) En ik snap nu wel waarom, kan ook zo slapen, na 2 nachten in een tent. Zaterdag geprobeerd wat winkels te vinden, wat met weer een megaomweg ook wel lukte... Ik ben zo slecht in de weg vinden hier. Ik kwam wel langs een stuk of 10 bomen met alleen maar vleermuizen (flying foxes) erin. Heb ze nu ook maar gefilmd, zodat ik thuis de herrie die ze maken kan laten horen. Daarna bij het hostel nog even lekker bij het zwembad gelegen. 's Avonds kregen we uitleg over de safari naar Fraser en werden we in 2 groepen ingedeeld.

Zondag moesten we ong 7 uur al klaar staan. Mochten niet onze backpack meenemen, dus alleen het hoognodige. Ik heb echt 3 superdagen gehad daar, we hadden zo'n gave groep.
Eerst hadden we een stop bij Central en vandaar zijn we naar Bsin Lake gelopen. Het was weer een ellenlange wandeling, maar definetely de moeite waard!! Een meer met wit zand, blauwe lucht, groene bomen. Echt super. Daarna zijn we terug naar de auto gegaan en hebben daar gegeten, tussen alle mieren en hebben we onze eerste dingo gezien! (wilde hond) We hadden een megajeep met alle spullen bovenop ingepakt, dus elke keer als we moesten eten, moesten alle kisten met eten e.d. er weer afgetild worden. We zijn ook nog naar een Wabby Lake gereden. Weer een stuk lopen, maar nu ook door een stuk woestijnachtig gebied. Gelukkig scheen de zon niet echt meer. Bij de Lake liep het zand stijl naar beneden, dus vooral de jongens hebben zich daar flink uitgeleefd, door naar
beneden te rollen, maar ook al koppeltje duikelend het water in rollen. (Thom zelfs in zijn blote kont. haha) Het ging echt hard, maar ik heb er een goeie foto van :)

Daarna naar ons kamp gereden en onze tenten opgezet. Ik sliep met Rosie in een tent. Zij was met Andy en Gerard (heb 3 dagen gedacht dat hij Jarred heet, maar goed) aan het reizen en zij waren echt superaardig. Verder zaten in onze auto nog Maria en Emily uit
Denemarken en Silvio ook uit Denemarken, De tent was zo opgezet en daarna zijn we eten gaan maken. Steak en salades enzo. Lekker. We hadden ons kamp met de andere auto opgezet en 's avonds hebben we drankspelletjes gedaan ('never have i ever..') Het werd uiteindelijk een uur of 2 dat we naar bed gingen. Was echt een geweldige avond. Met oa teveel wijn en ons 4 meiden op een rijtje plassend op het strand.. ha ha

De volgende dag hebben we het meeste gereden. Op een gegeven moment viel er wat op de voorruit, dus wij schrokken en remden gelijk. Was het een vork wat van ons dak afkwam. We zijn naar een kreek gereden wat het schoonste water ter wereld zo'n beetje moet hebben. Heb vooral mooie spinnen gezien en daarna bij het shipwreck een stop gemaakt. Daarna naar Indian Head gereden. Wat een fantastisch uitzicht was. (kwam Mark nog tegen en was
John op de ferrie heen ook al tegen gekomen) We zouden daar eigenlijk ook naar champagnepools gaan, maar iedereen had het te warm en wilde liever naar een lake, waar je echt kon zwemmen. Jan van de eerste auto wilde de pools wel zien, dus zij moesten noodgedwongen daar blijven, terwijl naar lake Wabby teruggingen. Onderweg nog ergens een stop gemaakt (waar ik John weer tegenkwam, Rosie lachte zich rot) en we kwamen
bijna vast te zitten met de auto. De wandeling van een half uur naar Wabby was nu wel
wat pittiger, omdat de zon fel scheen. We waren daar nog maar 10 min en toen kwam Robin van de 1e auto al. Ik snap nog niet hoe ze dat zo snel gedaan hebben.. Jan had gerend naar die pools..

Terug naar het kamp heb ik gereden!! Doodeng en het ging niet echt lekker. Is echt lastig om rechts te zitten, als je dat niet gewend ben. Vind het super dat ik het gedaan heb, maar hoefde de volgende dag niet meer. 's Avonds tijdens het eten riep Rosie ineens; What is
that, oh het is onze vuilniszak.. en net toen ik wilde opspringen om achter die zak aan te gaan, zagen we dat een dingo hem had!! Laten gaan dus maar. Die vuilniszak lag echt achter Rosie, dus hij moet wel zo dichtbij geweest zijn!! We hadden nog maar 1 lamp die het deed, dus we zaten met z'n 15en gezellig in een heel klein kringetje te wachten tot de spaghetti klaar was.
De dingo's bleven een paar keer terug komen. Heb er nu dan ook wel wat foto's van. Groep 1 ging allemaal om 21.00 uur al heel saai slapen. (op Xavier na) En wij Gerard, Andy, Rosie en Xavier) zijn elkaar spannende en geestverhalen gaan vertellen. Schrokken ons toen
natuurlijk dood van de dingo die weer vlak achter ons ineens liep. Schrokken zowiezo van elk geluid tijdens die verhalen..

Rosie en ik zijn ook maar veilig samen gaan plassen die avond. Op wacht staan voor elkaar met de zaklamp. De 2e nacht heb ik voornamelijk bovenop de slaapzak geslapen, wat het iets beter maakte, maar feit blijft, dat je eigenlijk gewoon op de grond ligt..De volgende morgen toen ik uit de tent kwam, was heel het kamp al zowat opgebroken.. We waren uiteindelijk heel vroeg klaar.. te vroeg, want het was nog high tide, dus toen zijn we weer groepsfoto's gaan maken. Dit keer op de auto. Daarna naar lake Mc Kenzie gereden. Het beroemde witte-zand-blauw-water-lake. Maar helaas scheen de zon niet echt en was het zowiezo erg druk, dus heb wel leuke maar niet echt supermooie foto's kunnen maken. Daarna daar gegeten en terug naar de ferrie...

Waren echt 3 geweldige dagen, maar ben wel blij dat ik nu weer schoon en gedoucht ben. Helaas ga ik vanavond alweer door met de bus naar Airly Beach, dus een lekker bed zit er niet in.. Morgen kom ik daar om 9.30 uur aan en ga 's middags op 3 daagse-zeiltocht naar whitsunday's!! Ik lijk wel gek, ik weet het, maar ik heb haast, anders ben ik nooit op tijd weer in Sydney terug. En slapen doe ik in het vliegtuig wel weer.. 25 uur lang :)
Ga nu maar eens kijken waar de rest is. Ik mocht gelukkig net op de kamer van Rosie en de jongens mijn spullen laten. Ga hier om 20.00 uur weg. Als ik langer de tijd had, had ik zeker met hun door willen reizen, maar ja, ik heb nog maar 1 1/2 week left!!

Oke, ga nu het very expensive internet maar weer afrekenen en kijken of er al wat te eten is. Kon als het goed is hier nu een maaltijd voor maar 6 dollar krijgen. Goedkoop!!

Heel veel liefs en zonnige groetjes uit Hervey Bay!!
xx Lique

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!