Noosa Heads, KOALA'S!!

Hello everybody,

heb net zitten msnen met Jessie die nu in New York zit. GAAF!!! Gezellige werkverhaaltjes krijg ik zeg, ben blij dat ik hier zit ha ha

Ben dinsdag met de bus van Brisbane naar Noosa gegaan. Had voor het eerst geen hostel van tevoren geregeld, want je moest weer je creditcardnummer opgeven en die heb ik dus niet. Ik wist wel in welk hostel ik wilde en had nog net geluk, kreeg de laatste kamer en die
zat dus niet in het bijgebouw, maar was de enige naast de bar. Toen ik binnenkwam dacht ik weer; Yes kamer voor mij alleen, maar al snel kwamen er 3 jongens bij. Nou ja, alles beter als een klef stelletje!! Ben 's avonds met John (chinees/indo Uk) en Mark (zwitzerland) uit eten geweest bij de mexicaan. De volgende dag scheen de zon weer. Joepie!! De cycloon
van vorige week is helemaal over en weg gelukkig.Las pas in Brisbane in het park een krantje waar dat in stond. Vandaar dat het ook zo hard waaide.. Ha ha Het schijnt dat er van Surfer's Paradise van het strand niks meer over is. Vond het wel meevallen, maar ja ik weet niet hoe het er normaal uit hoort te zien.

Anyway, woensdag dus naar het strand gegaan en heb het daar net 1 uur uitgehouden. (Warm!) en toen ben ik maar gaan winkelen. Slippertjes en leuk topje van Billabong gekocht en omdat de verkoper me teveel liet afreken. (20 dollar!) kreeg ik met heel veel sorry's
een sleutelhanger erbij. Da's dan wel aardig! Toen ik wat had gegeten, zag ik Mark en John weer en zij gingen naar het National Park hier, wilde eigenlijk nog even naar het strand, maar toen ze het woord koala's lieten vallen was ik zo omgepraat. Dom van me, want na een wandeling van ong 7 kilometer hadden we nog geen koala gezien. Wel blaren van mijn
nieuwe slippers of course!! Het is wel heel gaaf hoor, die parken. De bomen en omgeving lopen zo door elkaar, het ene moment denk je, dat je in het bos loopt, dan weer palmbomen, varens, en een duinachtig landschap met 'duin'gras.Alles door elkaar.

Er is hier een surfwedstrijd maar de golven zijn helaas te laag, dus verhuizen ze ergens anders heen elke dag. Is wel jammer. Maar goed, Woensdagavond in het hostel gegeten. Is
echt een mooi hostel, beetje landhuis. En de herrie 's avonds is niet erg, dus we zijn niet verhuisd naar een andere kamer. De herrie 's morgens is erger. Leuk hoor, zo midden in de natuur. Om precies 6 uur slaan alle vogels hier tegelijk aan. Echt, iedereen denkt nu; zeik niet, is toch mooi in de natuur zitten, maar mijn god, het lijkt wel of die vogels wedstrijdjes
doen, wie kan het hardst schreeuwt. Er zit er een tussen die een geluid maakt alsof hij een aap is. Beetje identiteitscrisis denk ik.. :)

Woensdagavond zijn we omdat we geen koala's hadden gezien, maar de koala's ingegaan. Een bar van een hostel,wat verdacht veel weghad van een schoolaula-feest, Maar goed, er waren 2 jongens die tegen elkaar gingen dansen, iedereen erom heen staan en klappen, Dat was wel heel grappig. Ze konden het ook echt leuk!

De next morning, (weer lekker vroeg wakker gefloten natuurlijk,) moest ik om half 9 al bij de bus staan, want ik ben naar de Australian Zoo van Steve en Terri Irwin geweest met John my roommate. In de bus heen heel hun levensstory op tv gezien, wat wel erg leuk was, voordat je daar naar binnen ging en eindelijk heb ik koala's gezien. Oke, niet in het wild (nog niet!!)
maar ik heb ze geaaid en vastgehouden. Ik ben zowaar niet onderpoept zelfs! Heb ook kangaroes geaaid en die zijn toch zacht joh! Dacht dat ze als een hond zouden aanvoelen, maar ze zijn gewoon 'koalazacht'. El, ik heb nog geprobeerd er bij 1 achter op te springen, maar hij wilde niet en sprong weg HA HA Het is wel een hele goeie foto geworden.
Hoe leuk ik de kangaroes ook vond, de koala's blijven favoriet, Ik wil er nu dus 1 als huisdier. :) (Ze stinken helemaal niet zo erg..) Het is wel een lekker commerciele dierentuin hoor, ze
verkopen zelfs Steve en Terri-poppen, die praten ('Isn't she a beauty' en 'Be careful Steve') maar goed, ik heb de hele tijd rondgelopen van :'aaah, isn't he cute' en 'Look he's moving!' totally in love with the koala's!!

Gisteren aan het eind van de middag nog even naar het strand geweest en hier een magnetronmaaltijd op.. nou ja, het was zo erg, dat ik de helft heb laten staan en van John en Mark nog heb mee zitten eten..(lees; alles wat hun niet opaten, kreeg ik, vooral John eet heel
weinig. Had in de zoo ook al zijn 'wedgies' op..) Vanmorgen was ik weer vrolijk wakker gefloten en toen ik ging piesen (enige nadeel van die kamer, de wc/badkamer is 'ver' lopen) zat er ineens een enorme tor naast me. Ik zweer het, hij keek me aan met zijn voelsprieten en kleine oogjes. Ik heb een foto van een duits meisje hier gezien, heeft ze gemaakt voor haar kamer, van een spin zo verschrikkelijk groot. En zij hebben me flink bang zitten maken met hun Fraserisland verhalen; dingo's en heeeel veel spinnen. Neill mijn andere kamergenoot had ook al van die lekkere verhalen, maar goed, ik ga zondag dus zie het dan
wel.. Ga nu maar mijn tas weer inpakken. (gaat steeds moeilijker, hij wordt ook steeds zwaarder) en moet om 10 uur weer uitgecheckt zijn. John had beloofd ontbijt voor ons te maken. Omelet enzo. Lekker!! Heb mijn eetlust gelukkig wel weer terug. Ik ben nu een fortuin kwijt aan dit mailtje, is echt duur hier! Maar ja, anders vergeet ik de helft weer.. En als je toch om een uur of 8 alweer klaarwakker ben..

Jes, heeeeel veel plezier in New York!!!
En iedereen een hele dikke knuffel uit Noosa Heads!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!