Coffs Harbour, Byron Bay en Surfer's Paradise

Hello,

ben ik alweer.. Donderdagochtend om half 7 kwam ik aan in Coffs, na 8 uur ofzo in de bus te hebben doorgebracht.. Voor het eerst een eind met die rugzak opgelopen. In het hotel aangekomen mocht ik boven in de tv/lounge room wachten tot de receptie openging. Fijn weer trappen!!! Het ging ong zo; eerst ene been op een tree, dan de andere erbij en dan vooral op de binnenkant van mijn voeten lopen. Na gelijk in de tv-room in slaap te zijn gevallen en precies 9 uur weer wakker te zijn geworden kon ik mijn kamer in.
Schoenen uit en toen dacht ik dus pas; laat ik eens naar mijn voet kijken. Blaar van doorsnee 2 cm onder mijn hiel; achterlijke plek.Heb daar dan ook bijna niks gedaan. Heel veel geslapen en ik wilde mijn hostel voor de volgende dag reserveren en toen moest ik dat in een hostel daar vooruit betalen. Weer een stuk lopen met als laatste stuk naar dat hostel weer een berg op.. zucht.. toen het begon te plenzen, ben ik terug fijn met de bus gegaan.
Ook zoiets blonds; sta ik daar langs de kant van de weg en de bus zou kwart over komen. Ik een beetje voor me uit staren van vermoeidheid, zie de bus wel aan de overkant, maar pas als hij bijna wegrijdt, bedenk ik me ineens; OH JA, ze rijden hier links!!! Ik stond dus gewoon aan de verkeerde kant van de weg..!

In het hotel had ik eindelijk een (schone) badkamer voor mezelf en nog een frans meisje; Claudine. Zij ging ook de dag erna verder naar Byron Bay en ik heb de bus toen opgebeld dat ik ook eerder ging. Had eigenlijk 's middags willen gaan, maar het bleef stromen van de regen, dus ging liever verder. Om half 7 donderdag dus weer naar de bus in de regen. Inmiddels kon ik ook weer enigszins normaal trappen op en af, hoefde niet meer steeds 1 been bij te zetten ha ha, dus dat ging goed!! In Byron Bay aangekomen, zag ik al snel het busje van mijn hostel, dacht ik.. Ik gewoon meegereden en toen ik daar bij de receptie kwam zat ik dus in Cape Byron Bay lodge in stead of Cape Byron Bay HOSTEL. Fijn.. kon ik weer terug. Gelukkig lag mijn hostel veel centraler, midden tussen de winkeltjes en aan het strand.

Heb heel even rondgelopen, maar toen barstte daar het noodweer halverwege de middag ook weer los. Ik deelde mijn kamer met Gina (Californie) en 2 japanse meiden. Toen zij 's avonds wat eten gingen klaarmaken, vroegen ze of ik meeging en mee-at. Echt superlief en we hebben het heel gezellig gehad. Heb met nog een ander japans meisje heel lang zitten kletsen. En toen we terugkwamen op de kamer zat Gina in een soort van trance in zichzelf te murmelen. Bleek dat ze boedist was en aan het 'chanting' was. (kom ff niet op het nederlandse woord hor!) Nou ja, ze was helemaal enthousiast erover toen ik ernaar vroeg en 1 van mijn japanse kamergenootjes ging ook mee doen. Lekker vaag stel. Daarna zijn we aan de wijn gegaan en niet veel later kwamen de 2 zweedse kamergenootjes er ook nog
bij. Net zo'n meiden-pyamaparty. Ik wilde nog wel uit, dus ging kijken wie er nog meer
ging. Zou met een stel zweedse meegaan, maar toen ik het busje in wilde gaan, kwam Gina aan en wilde ook mee. Ze wilde nog even haar jas pakken. De jongen van het busje beloofde ons 5 min later op te pikken, maar helaas.. na een tijdje op de tocht te hebben gestaan
en hebben staan lachen met een veel te dronken amerikaan, zijn we maar weer naar onze kamer gegaan. Het goot te hard om te gaan lopen hoor.

De volgende dag (zaterdag) werd ik wakker van Gina's 'gechant' en was het min of meer droog en ben ik richting het strand gelopen. Ze waren allemaal druk aan het surfen, dus heb daar een tijd naar staan kijken (uitgenodigd door een stel local surfers om 's avonds wat te gaan drinken) en daarna nog wat gewinkeld. Toen bedacht ik me ineens dat ik eigenlijk geen zin had om nog een dag daar te blijven als de zon niet scheen, dus ben gaan regelen dat ik vanmorgen dus daar weg kon.. En dat was in no time geregeld!

Omdat het 'droog' bleef, bedacht ik dat ik dan wel naar de vuurtoren wilde lopen. Net voor de berg, waarop ik dacht dat de vuurtoren stond, kon je weer beneden naar het strand en daar waren ze helemaal massaal aan het surfen. Gaaf hoor, maar ik denk toch nog steeds dat ik bij mijn eerste poging gelijk verzuip.. :) Ik was wel weer behoorlijk ver en moe (met dreigende
donkere wolk boven mijn hoofd) dus ik dacht; Nou deze berg op en dan moet ik die vuurtoren toch wel zien.. niet dus!! Toen ik de bocht naderde (wel met geweldig uitzicht) zag ik de vuurtoren wel.. maar op een andere berg die daar nog achter lag.. Heb er dus maar een
foto van gemaakt.. Ook leuk huhum! 's Avonds heb ik zowaar voor mezelf eten gemaakt. Tja,
je kan niet blijven uit eten gaan of van anderen bietsen he. ha ha Nog wat gaan drinken in een tent daar en aan de praat geraakt met een spanjaard die daar met een heleboel was voor 4 maanden om engels te leren.. nee dan leer je goed engels, met zo'n australisch accent!! In Coffs kreeg ik uitleg over hoe ik naar dat hostel moest en pas bij de 4e 'roundabout' had ik door wat ze zei.. Oh; rotonde oke!! :) Dat accent is soms echt verschrikkelijk moeilijk te verstaan.

Vanmorgen dus nog even gemaild, spullen gepakt en bij de bus afgezet. Na een paar uur rijden (het goot weer van de regen) hier in Surfer's Paradise aangekomen. Ik werd opgehaald door een busje en wilde instappen, tot ik die jongen hoorde roepen; That's my side!! Oh ja,ik leer het nooit. Ze rijden hier links!!! Ben in Sydney ook al 100 x bijna platgereden, doordat je
eerst de andere kant opkijkt met oversteken.. Ook ben je geneigd te lopen als je het oversteek-geratel hoort, maar dat loopt vaak ook maar net goed af, omdat dan het stoplicht van de andere straat op groen springt i.p.v die van mij! Blijf hier trouwens maar 1 nachtje, want 1; het regent 2; het regent en 3; het regent, nee hoor geintje, nou ja,.. ik kwam op mijn kamer en de badkamer stonk naar pies en je kan niet veel meer doen als winkelen met
dit weer. En ik heb nu na een hele middag hier, alle winkels zowat wel gezien. Heb net wel hele lekker sushi op, bij een sushi take away (bijna net zo lekker als die van Oscar!) En nu dus weer onderweg naar mijn fantastische hostel 'backpackers in paradise' Vanavond maar fijn filmpje kijken daar, hoewel ik had gedacht voorlopig geen films meer te willen zien, heb wel genoeg dvd's gezien de laatste tijd, maar ja in dit weer..

Mijn engels wordt steeds beter, denk ook al bijna de hele tijd in het engels.Trouwens Jantine, ik neem echt geen didgeredoo voor je mee hoor! Die dingen zijn mega en dat geluid is verschrikkelijk. Die vent in de bus naar de Blue Mountains dacht ons een plezier te doen door een cdtje op te zetten, maar als er geen andere muziek bij zit, klinkt het als een kruising tussen; een gigantische mug en de brommers die op koninginnedag zonder uitlaat door Ambacht scheuren. :) In Byron Bay kon je wel heel leuk, je eigen didgeredoo beschilderen (en sieraden maken enz.) Het is echt een leuk plaatsje, waar je best veel kon doen, maar ja,
met dit weer.. Ga nu maar weer terug de stad in en even wat eten. Het is nu inmiddels wel weer etenstijd. Zo gaat de tijd tenminste snel als je een half boek schrijft..
Sorry, voor de ellenlange stukken, but you know; Dit is mijn personal diary!


Lieve mensen, tot mails en heeel veel liefs en dikke
knuffel uit Surfer's Paradise!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!