Van Chiang Mai naar Koh Chang

Hello,

ik had maandagochtend nog een stuk geschreven, maar helaas het ging weer mis tijdens het uploaden. Zonde van mn tijd en irritant dus, heel m'n verhaal kwijt.Zaterdagavond ben ik met Milou, Dave en Rod bij John's place gaan eten. Abbey en Laura zijn doorgelopen naar de Mac. Toen we donderdagavond in de straat ertegenover wat baileys dronken zagen we het al.. erg veel ratten langs de waterkant bij het afval. Nu liepen we daar dus zelf en zag ik vnl kakkerlakken. Milou zag tijdens het eten blijkbaar weer een rat bij de tafels, dus die zat met haar benen omhoog. Ze zijn ook zo groot! Na het eten ging Dave naar huis, want die had de volgende ochtend een vlucht en Rod ging naar een reggaebar met zijn rastavriend Muriel. Milou en ik zijn tegenover ons hostel aan de cocktail gegaan. Het is gewoon een rijdende cocktailbar midden op straat, erg schattig, gezellig en we hebben er leuke foto's van.

Milou ging op tijd naar bed, want zij was nog ziek en ik ben naar Zoe's corner gegaan om te kijken of ik Rod, Abbey of Laura nog zag. Ik vond ze uiteindelijk ook in die volgorde. Wat een plek om uit te gaan is dat zeg.. het Salou van Chiang Mai. Drunk people everywhere. Om 3 uur ging alles daar dicht en liepen we verder de stad in. Mijn margarita was ook behoorlijk ingeslagen, dus toen we bij Rod's fancy hotel waren ben ik daar gecrashed. Was een erg goed idee, want hij had hele zachte bedden en een plat kussen, dus kon ik heerlijk op mijn buik met mijn armen omgedraaid slapen. Er kwam nu nl best wat vocht uit de wond en m'n rug en boven m'n linkerbil was zo beurs als wat. De volgende morgen zag het er al een stuk beter uit. Rod heeft er nog 1 keer betadine voor me opgesmeerd en toen ben ik richting de juicy4you gegaan, die helaas dicht was.

Bij ons in de straat bij funky monkey dus maar een heerlijk ontbijt genomen en daar was Anita van het elephantpark ook. Zij was op de toeristenpolitie aan het wachten en vroeg of ik ook gelijk mijn verhaal wilde doen. Zij had 5000 baht betaald voor 2 dagen en in totaal maar hooguit 3 uur per dag aan de olifanten besteed. Toen ze had gebeld naar de toeroperator was hijsuperboos geworden en dat was daar ook al gebeurd toen ze er wat van had gezegd. De eerste dag toen ze onder de douche vandaan kwam, was ze ook 3 uur aan d'r lot overgelaten. Zit je daar alleen.. Maar goed, de toeristenpolitie was superaardig. Ik moest ook een kopie van mn paspoort inleveren en toen we die gingen halen, mochten we achterin de policecar. Kinderslot erop, net gearresteerden haha. De elephantcamp zou ons ook nog foto's sturen, maar ik denk dat we daar nu wel naar kunnen fluiten.

's Middags met Milou fietsen gehuurd en halverwege de straat de fiets al weggezet, want daar begon de sundaymarket. Erg leuke dingen en de eerste souvenirs zijn dan ook al gekocht. Een zonnebril, ring, iets voor Jazzen een krekel voor de muziekjuf! Daarna zijn we doorgefietst naar Chinatown. Maar ik weet niet of het altijd zo druk is of dat het door het chinees nieuwjaar nog erger was, maar het was bijna niet te doen. We hadden ook trek inmiddels, dus schuin tegenover ons hostel een heerlijke green curry op.

Daarna ff foto's op internet gezet en voor het eerst sinds in Thailand ben op tijd naar bed.

Ik heb wel lang geslapen, maar om nou te zeggen lekker.. mijn spierpijn was, zoals te verwachten viel, maandag dan ook het ergst.Ik had m'n fiets nog en nu was juicy4you wel open. Ik wilde gezond en dat kreeg ik.. Een pineapple,carrot,ginger,coconut juice op met een banana pancake.Nog even afscheid genomen van Laura en Abbey. Gek om na bijna een week met hun en de jongens opgetrokken te hebben weer verder te gaan alleen.

Een uur van tevoren was ik op Chiang Mai airport, echt weer wat voor mij, zo laat, maar uiteindelijk niks aan de hand natuurlijk. Ik vloog om 12.30 u. Toen ik in Bangkok aankwam twijfelde ik nog wat ik wilde doen. Nachtje daarblijven, doorgaan..Toen ik bij de infobalie vroeg hoe ik in koh Chang kwam, kreeg ik een briefje mee. Eerst de shuttlebus voor nog geen 50 cent, naar de skytrain, vervolgens daarmee 10 haltes ofzo door naar de busterminal en daar haalde de vrouw achter de balie me over om gelijk op een minibus naar Trat te stappen voor maar 280 baht. Ik viel voordat we de bocht om waren alweer in slaap. Maar toen het donker werd werd ik wel wakker en kreeg steeds meer spijt.. Hoelaat kom ik daar aan en kan ik nog wel wat vinden..

Ik was er uiteindelijk om 21 uur. We werden bij de busterminal afgezet en gelijk vier taxidrivers die hun hoofd de bus in staken. Er was nog 1 engels meisje in de bus, zij woonde daar, maar wist gelukkig het advies te geven dat Pop's guesthouse een goeie was.

Daar hadden ze nog 1 kamer van 300 baht met fan en eigen bathroom. De keuken was al dicht, dus ik ben om de hoek in een bar nog maar fried rice gaan eten. Ik had Trat ook wel iets drukker verwacht. In Chiang Mai liggen de hostels voor het oprapen. Er zaten kleine miertjes in de badkamer en ik heb een toilettasje met gaatjes.. De volgende dag die dus eerst even leeggesschud..

Vanmorgen dan om 9.20 u met de taxituktuk naar de pier gebracht en met een grote (saaie) ferry naar koh chang gebracht. Op de ferry met een engelse knul gepraat en bij lonely beach aangekomen met hem nog ff geluncht. Hij reist inmiddels met alleen maar een kleine rugzak, want in Cambodja zijn er 3 backpacks van de tuktuk gevallen en tegen de tijd dat ze gestopt en weer terug waren hadden 2 gasten op brommers er 2 meegenomen. Waaronder 1 van hem dus!

Ik had gelezen over Siam hut's, dus zijn we daar gaan kijken. En daar slaap ik nu dus in een heel basic hut met seaview. Het heeft de laagste wc die ik ooit heb gezien en om door te trekken moet ik een emmertje water vullen en erin gieten. Als de douche aangaat spuit die zover, dat ik op de wc mn haar kan wassen.. best handig :P Er zijn overal kieren, ook in de vloerplanken, maar het heeft wel een bed van 2 bij 2. Wat handig is, want m'n (veel te zware) bag past niet echt op de grond ernaast nl.., dus die ligt op bed! Vanmiddag heb ik weer ff geshopt hier. Dit keer nieuwe slippers en daarna ff op het strand gelegen. Wegens weinig rust in m'n kont ook het hele strand nog uitgelopen en wat een troep ligt er vnl bij onze accomodatie zeg. Zonde.. Toen ik terug kwam hoorde ik wat naast m'n hut.. Was het een soort koe/rund. Ik schrok me rot. Later lagen ze lekker bij de fakkels op het strand.. Vreemd!

Na het douchen heb ik de beste massage ever gehad. Op een veranda met het zeewater klotsend ervoor en dan een uur lang. Ik had om alleen rug en nek gevraagd, maar ze heeft uiteindelijk alles van m'n voeten tot m'n haar ook meegepakt. En toen een shaslick besteld van de bbq! Heerlijk! Ze waren net met vuurdingen aan het gooien en draaien. Very impressive, maar na Rod's verhaal dat hij er 1 op z'n gezicht had gekregen,hield ik toch maar veilig afstand!

Siam hut's ligt links van/aan het strand, maar voor het echte uitgaansgebeuren en zoals waar ik nu zit in het internetcafe, moet ik best een stuk de straat op en lopen in het vrij donker. Lang leve mijn zaklamp. En dan langs een vuilnisbeltje wat naast de weg gewoon ligt.. Had ik dan maar ook zo'n mondkapje, waar ze in Bangkok en Chiang Mai overal meelopen!

Maar goed, ik heb dit nu heel slim eerst in mijn mail geschreven en ga het nu proberen te uploaden! Zal dus miss weer in 2 keer gaan..

Big hug from me!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!