Chiang Mai and the fall from the elephant!

Hello!

Zaterdagmorgen weer vroeg de wekker, want Laura, Abbey en ik zouden naar jumbo elephant park gaan. Eerst werden we gedropt bij een butterflygarden, waar ook orchideen waren. Te belachelijk voor woorden. De meeste butterflies i saw, zaten vastgeprikt achter glas. Daarna nog naar een markt geweest waar ze dit keer ook slangen verkochten als eten. De Chilleense jongen die mee was had eerder doordan ik dat de voorste slangen in zakjes geen dode in de marinade waren, maar levende die door 2 rietjes toch nog lucht kregen. Ook flink insecten te koop gezien. Made some really good pictures! Maar goed, daarna naar het elephant park!

Ik had er heel erg veel zin in. We kregen uitgelegd hoe je de olifanten met een bamboestok en je voeten moet laten lopen, stoppen, keren en achteruit lopen. En daarna mochten we ze bananen voeren, zo leuk en lief! Laura had nog gezegd dat ze het wel spannend vond, maar ze hadden 4000 toeristen nobody ever fell of. Laura zei nog dat zij altijd overal de eerste mee is.. niet dus.. Daarna waren wij aan de beurt om even te oefenen om ze te besturen. Toen we allemaal geweest waren gingen we erop en de berg op! Mijn olifant liep achterop en die van Laura en Abbey, zij zaten er samen op voorop. Ik vond het totaal niet eng, zat vrij relaxed, maar eenmaal boven werd het verhaal iets minder.

Het mannetje wat met mij meeliep sloeg de olifant best vaak, maar ook met de iron point, dus ik zei op een gegeven moment " ohhhh...don't slap him, that's sad..", want ik zag een plekje met bloed.I shouldn't havesaid that. Blijkbaar was de thai beledigt want als een volleerd karate kid gooide hij zijn stok weg de jungle in en liep door naar de chilleen zijn olifant. Ik had echt het gevoel dat hij zoiets had van dan zoek je het zelf maar uit. Puntje bij paaltje luisteren die olifanten natuurlijk amper naar ons. Dus..toen mijn olifant honger had pakte hij een bamboestok ter grootte van een boom.. Die liet vrij gemakkelijk los, dus die boom viel over het pad. Vervolgens draait hij om en wil nog een boom pakken, de thai was inmiddels wel weer terug bij me en trok aan de olifant enzo, de olifant tetterde nog even enik zag de boom op me af komen en het volgende moment lag ik op de grond. Volgens de chilleen kwam het vooral doordat de olifant aan de bamboe rukte. De bamboe had me niet geraakt, maarik dook er wel een beetje voor weg, my mistake.En bedankt olifant! Probeer ik je van de stok te redden, lig ik ineens op m'n rug op de grond.

Mijn eerste gedachte was dat ik iets had gebroken. Dat mannetje trok me bij de olifant vandaan en ik had nog niet echt lucht. Uiteindelijk zat hij maar te duwen enz, maar toen mijn rugpijn wegzakte voelde ik mijn arm des te meer. Een flinke schaafwond over m'n hele onderarm. Ik had geen slippers aan, dus het liep niet lekker door dat bos en die thai drong erop aan, dat ik er weer opging,dus ik ben er toch weer opgeklommen. Die thai had die olifanteen flinke hap bamboe laten eten, dus neee.. nu zou het niet meer gebeuren. Hadhem lekker van tevoren laten eten! Ik heb 'm alleen dus niet meer bestuurd, was nog wel lichtelijk in shock. Nu bleef de thai wel bij me en toen de olifant zijn kop alleen maar richting een afgrond draaide riep ik al gelijk om hulp en toen luisterde de olifant wel.

Er was een nl meisje, Anita in het kamp en zij had betadine doekjes en heeft alles schoon gemaakt na de lunch. Die reisleider had daarvoor tigerbalm erop gesmeerd, wat ook brandde as hell, maartoen het erop zat zei Anita al gelijk..volgens mij mag dat niet op open wonden.Eraf gewassen dus en door de betadine kregen we de modder er wel meer af.Laura en Abbey waren inmiddels al met de olifanten in het water om ze te wassen, dus wijer ook nog heen. De olifanten lagen in het water, dus ik heb er nog heel even opgezeten, maar toen ik zag dat ze met olifant en al ook uit het water gingen ben ik er snel weer afgegaan. No elephantride for me anymore. Als laatste nog wat bananen en medicijnen aan ze gegeven en toen weer terug naar het hostel.

Die man zei dat 'mijn' thai al een keer eerder een mistake had gemaakt, maar nog nooit gevallen. Nog een keer en hij is z'n baan kwijt. Nou ik vind toch vooral dat als je ego belangrijker is dan de veiligheid van je klant, je sowieso ontslagen zou moeten worden.. maar he, wie ben ik. Ik was ook bijna in tranen dus niet echt boos ofzo.. In het hostel nog een keer mijn arm ingesmeerd met betadine, nou ja, mijn nieuwekamergenoot Milou heeft dat dus gedaan en pleisterspray erop. Die spray brandde nog meer als de betadine toen het net gebeurd was. Ik zal morgen wel zo stijf als een hark zijn en mijn rug bont en blauw. Het is vooral mn ruggengraat (die zo fijn altijd uitsteekt) wat nu knalrood is.De moedervlek op mn rug is opgezwollen, dus morgen ff kijken hoe het eruit ziet, anders ga ik nog wel ff langs the hospital.

Net met Laura en Abbey nog een hamburger gegeten, maar Abbey werd ziek al voor het eten op tafel stond. En ik heb nog een vlucht geboekt voor maandag. Ik wilde morgen misschien nog the flight of the gibbon doen. Met een zipline door de jungle zeilen, maar ik heb wel even genoeg thrill gehad voor de rest van de vakantie. Morgen dus lekker op de fiets naar de sundaymarket en zoeken op internetnaar een hostel voor maandag. Door het chinese newyear is het hier en in Bangkok superdruk, dus heel veel meiden hebben aangeklopt bij ons hostel en alles zit vol nu. Ik hoop dus dat ik gelijk een bus kan vinden maandagmiddag en dan misschien maar eerst naar Rayon. Ik zie wel. Tao, de vrouw van mijn hostel is superlief, de eerste 2 dagen kreeg ik steeds koekjes en drinken van haar en ze regelt zonodig alles voor je. Ik heb nuook betadine en tigerbalm gekregen van d'r.

Maar goed, ik heb donderdagmiddag dus al besloten dat ik Chiang Rai ging skippen, omdat ik hier zo veel wilde doen. Uiteindelijk heb ik hier ook nog niet alles gedaan en gezien, dus ja, moet ik ook hier nog maar eens naar terug en dan wel door naar de white temple door. Nu heb ik ook wat meer dagen op een eiland en gezien mijn witte melkflessen is dat ook niet erg. Ik ga nog even proberen wat foto's teuploaden maar mijn usb reader werkt geloof ik nietmeer, dus dan moet ik ff een nieuwezien te vinden hier.

Love and tot blogs!! X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!