Van Bangkok naar Chiang Mai

Hallo,

ik heb zoveel gedaan en meegemaakt dat ik heel hard moet nadenken en waarschijnlijk de helft ga vergeten..

Ik dacht de eerste avond vroeg naar bed te gaan, maar zoals dat werkt bij jetlags kan je 's avonds gewoon niet op tijd slapen, dus ben ik Rambuttri road nog een keer ingelopen en heb een thai massage genomen. Kost ong 3 euro voor een half uur en bij die variatie wordt je lichaam in allerlei standjes gebogen, dus niet alleen ontspannend maar goed, ik was weer opgerekt zullen we maar zeggen..

De volgende ochtend niks bijzonders gedaan.Yoghurt met cruesli en banana ontbijtje bij Nappark hostel op, even met Laura(UK) gekletsten om een uur of 11 een taxi genomen naar China Town, omdat vanaf daar mijn fietstoer van Co van Kessel zou beginnen. Het verkeer hier is altijd spits, dus ik heb er heel lang over gedaan. Wel de zoveelste eekhoorn over de netwerkkabels zien rennen.

De fietstoer was leuk, ik had de combotoer gekozen. Die begon om 13 uur. Dus het was fietsen door Chinatown, doorsupersmalle steegjes en met een boot oversteken (alle fietsen ook mee) en toen ook nog een stuk met een longtailboat. Heerlijk, ik hou van varen. De huizen op water, boten waaruit ze dingen verkopen en ik heb 2 varanen gezien.Uiteindelijk door het plattelandsgedeelte van Bangkok gereden,fijn palboom en bananenplantages! Even weg uit de hectiek. Er was een duitse vrouw bij die heel veel moeite met het fietsen had en toen we achter de huisjes aan hetwaterreden met om ons heen dus ookwater, heel smal paadje, raakte ze een stilstaande scooter en bezeerde haar enkel. Even een oponthoud dus. Ik vond het wel knap dat ze alle fietsers, wandelaars, rijdende scooters, auto's en de muren in de steegjes, zobreed als je fiets,al die tijd had weten te ontwijken en de enige stilstaande scooter dan raakt. Maar goed, kort daarna stopten we bij een local restaurant aan het water en hebben we uitgebreid gegeten. Weer oversteken met de pont en daarna via een ander stuk chinatown terug om een uur of 18. Ik ben met 2 belgen die ook niet meer in de spits wilden stilstaan met een taxi naar de watertaxi's/pontachtige boot gegaan. Klaagde ik over de NS dat het druk was...deze boten waren zo mogelijk nog voller! Gingen er 2 mensen af, vervolgens kwamen er zo weer 20 aan board!

Terug in het hostel even lekker gedouched en met Christine(UK) zitten kletsen. Al snel kwam haar vriend Djemal er ook bij enhet meisje wat ik 's nachts wel had kunnen wurgen,omdat ze dronken thuis kwam,het licht aangooide,haar spullenkwijt was enz... Don't mess with my sleep! (Maarja, dat heb je ook in een dorm met 18! bedden) Ze lijkt op Amy Winehouse, maar dan superknap, Claire heette ze geloof ik, maar wat een portret. Ze had neptieten en niet alleen mocht/moestiedereen eraan zitten, maar vooral zelf liet ze ze niet met rust.. Om een uur of22 had ik weer trek enwilde Lisanne (NL maar woont in Hongkong) met wie ik zat te kletsen ook wel graag weg uit hetzooitje ongeregeld enzijn we een springroll gaan halen, nou ja, ik dan. Bij het kraampje sprak Dave(NL) ons aan en zijn we wat gaan drinken. Een vriend van Lisanne uit Hongkong had een stopover op Bangkok, dus hij kwam ook nog even voor 2 uur. Supergezellig en om een uur of 3 werden we de bar uitgezet, omdat ze dichtgingen. Lisanne en ik hebben toen nog wat te eten gehaald en zij had een vlucht naar een eiland en moest om 6 uur alweer uitchecken..

Ik had met Dave afgesproken om de volgende ochtend (weer) een treinticket te regelen en aangezien die de dag ervoor ook al vol was, heb ik toch mijn wekker maar gezet. Dit keer lukte het en tijdens m'n ontbijt kwam ik in gesprek met Sanne(NL) en even later ook met Rod (Canada). Ze hebben hier natuurlijk overal minitempels maar daar leggen ze dan ook dagelijks drinken en eten voor hun God neer.. Bij Nappark heb je een lange loungeligbank-achtig iets, maar in het midden staat dus die tempel.. Steekt er een rat over, pakt wat vlees en gaat dat op zijn gemakje op zitten eten onder die tempel. Heerlijk hoor! Ik ga daar dus niet meer op de hoek zitten!

Maar goed, we zijn eerst langs de tattooshop voor Sanne gegaan en daarna naar BMK shoppingmall. Rod ging ook met de nachttrein mee en Sanne moest om een uur of 6 haar tattoo af laten maken, dus we zijn daar maar kort geweest. Terug met een tuktuk en toen kwam Dave ons ook weer verblijden met zijn gezelschap. Ik had van Sanne gehoord dat het eten niet zo lekker was in de trein, dus ik wilde dat nog opRambuttri Road doen. Uiteindelijk gingen we met een hele groep, omdat Christine, Djemal, Jennifer (die ik ook de dag ervoor al had gesproken, uit OZ) en nog een paar meegingen.

Daarna hebben Dave, Rod en ik een taxi genomen naar het treinstation. De treinreis was super. Alleen veeeel te koud. De airco stond zo koud. Ik had 2 paar lange mouwen aan en mn jas en strandlaken nog over het dekentje 's nachts en nog werd ik om de haverklap versteend en stijf wakker. Ervoor zijn Dave en ik nog naar de bar gegaan. Geweldig! De ramen open, dus lekker warm, muziek aan en de railway police danste nog het meest van iedereen. Zo grappig! Toen de lichten aan gingen en de muziek uit, pakte iemand zijn gitaar en begon zelf dan maar te zingen. Zo leuk. Er zaten 4 oudere thai aan het tafeltje naast en zij maakte allemaal foto's ook en moesten erg lachen om die gekke backpackers. Rod sliep in een andere coupe, dus die zagen we de dag erna pas weer omdat we weer samen een taxi zouden nemen. Alleen de wc's...Mijn benen hebben een goeie training gehad.. boven een pislucht hangen, de bril niet raken en ondertussen heen en weer geslingerd worden, it was a challenge! Ik heb dan ook zo min mogelijk gedronken die avond en de volgende morgen!

De trein vertrok om 19.35 en zou om 10 uur aankomen in Chiang Maimaar dat werd na 12en geloof ik. We hebben 's morgens nog een tijd met een ouder nederlands stel gekletst in de trein. Leuke mensen. Ik had mijn hostel al geboekt en de jongens zijn met de taxi verder gegaan op zoek naar iets.

Ik heb zo een kookcursus, dus de Chiang Mai verhalen volgen nog!

Liefs, Lique!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!