Perhentian islands

Hey allemaal,

even kort. Gister een lange busrit gehad, die uiteindelijk zo voorbij vloog. Daarna in de hitte weer beland! In Besut moesten we ff een half uurtje op de boot wachten, dus heb ik snel een kort broekje om in te slapen gekocht. Kost echt geen drol hier.

Na een bootreisje van een half uur werd ik gedropt op Perhentian Besar. Samudra Beach Chalet lag naast het resort van de pier waar ik eruit werd gedropt.. en ik was gewoon de enige gast! Oke... Ik mocht kiezen welk kamertje, kleine minihuisjes in een tuin, met een schattig verandaatje, dus ik koos degene die het dichtst bij de zee lag. Half zeezicht. Hij deed de deur open en.. slik.. Ik weet dat Gerard's Place in Cameron heel luxe was, maar dit had ik nog niet meegemaakt. Loeiheet, vies zeil, vergane glorie.. Ik zat te bedenken of ik wel wilde blijven toen ik de douche zag... die was er niet. Het was gewoon het einde van de pijpleiding, zonder douche.. Ohja en niet te vergeten, een gat in de vloer-toilet en geen wcpapier. Malaysian style bathroom?!

Bij de receptie gevraagd hoe het zat met de douche, en sorry, sorry, je mag het volgende huisje.. Daar was een gat in de muur geslagen en toen ik het bed een beetje van de muur wilde schuiven, omdat ik al een gekko achter het bed hoorde, hoorde ik het bed al kraken. Toen ik erop ging zitten zakte ik er door!

Ik ben nog nooit ergens weg gegaan, maar ik had nog geen aanbetaling gedaan, dus ik naar het gebeuren ernaast, die knul gelijk " are you looking for a room?" dus hij liet zijn kamers zien, er zaten gasten, yeah! En zelfs veel nederlanders. Nu heb ik dus een kamer " angelfish" genaamd met witte tegels op de vloer, een ruime badkamer met een soort stortdouche en.. een toilet met wcpapier!

Ik had ervoor Patrick al gesmst hoe de kamers bij hen waren en hoe duur en die stuurde heel lief dat het bij hun 130 RM kostte, ik hun er gratis bij kreeg en dat het heel gezellig was. Maar ja, ik zit hier nu ook goed, voor 68 RM met ontbijt. Samudra kostte 50 RM.

Ik ga vanavond wel naar de andere kant van het eiland met de watertaxi om bij/met Paul en Patrick te gaan eten. En vandaag een refreshingscursus duiken.

Het is wel echt paradijs hier hoor. Eten op het strand, 2 stappen lopen en je hebt je kamer, behoorlijk warm zeewater. Heerlijk!!! Werd ik alleen overal elke keer wel gevraagd mee te eten, of het nou stelletjes waren of niet, hier is het behoorlijk ieder voor zich. Maar ach.. heb ik tijd om eindelijk eens al die boeken te lezen!

Liefs en dikke knuf!!

Reacties

Reacties

pa en pien

Ik bedoel maar...je moet gaan schrijven.Had het wel willen zien, je gezicht,geen douche en dan nog door het bed zakken,plus wat te denken van de sanitaire voorzieningen,als je al problemen zou hebben met niet naar de wc kunnen dan houdt het hier helemaal spontaan op.Wat zal je weer lekker slapen in je eigen boxspring en badderen in je ligbad.Liefs Pa en Pien

Souad

Hey, typisch wat voor jou ligue! Wel leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt en zoveel hebt meegemaakt in zo'n korte tijd. Geniet van de laatste dagen.

Groetjes,
Souad

car

lekker relaxen en geniet er nog van!xxx

Erica

Wat een gave foto's heb je weer gemaakt en goed van je, dat je op zoek bent gegaan naar een betere kamer! Wat ben je toch ondernemend, ben best een beetje jaloers :-) Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!