Cameron Highlands

En daar ben ik alweer!

Vandaag een heerlijk luierdagje gehad. Een ticket van Kota Bharu naar KL geboekt voor a.s. donderdag, voor morgen de bus en boot geregeld gewoon hier in Gerard's Guesthouse bij Jay en verder alleen een strawberry farm bezocht en wat suffe souveniers gekocht. Ik had netjes van Jay uitgelegd gekregen hoe ik via een walkingtrail in Brinchang kon komenom zo bij de strawberry farm te komen, maar de zon scheen en het was gelijk bloedheet.. Oke, oke, ik kon ook de weg niet vinden en dat terwijl ik hem gister andersom heb gelopen :), dus ik heb (weer) een taxi genomen.

Bij de strawberryfarm een flinke ijscoupe op, een stuk teruggelopen en toen bij een gigaresort met golfbanen toch maar een taxiterug besteld. En vanavond eten op de markt hier onderaan de berg gehaalden in het guesthouse opgegeten. Wel lief toen ik vroeg wat iets was (kip, groenten, ei en dan in een pakketje, alsof het een4kante omelet werd) hielp die vrouw megelijk verder, legde uit hoe of wat en bestelde voor me.

Als souvenir ben ik overstag gegaan door de strawberrymania die hier overal is. Je kan aardbeien met chocola kopen, gedroogde aardbeien, aardbeienkussens,magneetjes, pantoffels, haarspeldjes, paraplu's, tassenenzen waar hier veel moslims mee lopen... aardbeienoorwarmers!! Gewoon over de hoofddoekjes! Tja, aangezien ik alleen maar saaie grijze oorwarmers heb, moest ik deze mooie gekleurde natuurlijk wel kopen! :D

Vanavond ga ik wel echt vroeg naar bed, want gister is het behoorlijk laat geworden. Gisterochtend stond om 8.45 uur een jeep klaar voor een halve dagexcursie. Met 3 stelletjes uit mijn guesthouse, Paul en Patrick uit Nl, Hannah en Danielle uit Engeland en Shane en Andre uit Ierland gingen we op pad en wat heb ik een heerlijke dag gehad, vooral met Paul en Patrick. (Andre vond ik trouwens een Ierse versie van excollega Lieke!) Maar goed, we gingen eerst de theeplantages bekijken, fotomomentjes, zo mooi dat uitzicht, uitleg over de theegehaden daarna naar de uitkijktoren op het hoogste punt van de berg. Onze tourgids, Francis, was zo gepassioneerd, dat hij echt alles uitlegde! Zo zijn we compleet op de hoogte welke planten naar tijgerbalsem ruiken of naar citronella als je de blaadjes fijnwrijft en hoe je bamboe moet kappen om water te krijgen, het leek wel of we in een aflevering van national geographic zaten.

Op de berg liep een zwerfhond, Bubbles genaamd, en hij bleef ons achterna lopen, uiteindelijk heeft ook hij de hele walkroute door de mossyforest meegelopen. Superschattig beest! Het was een pittige klim af en toe, maar het was heel bijzonder bij het mossyforest aangekomen. Francis wees ons op een gat tussen takken waar je je hoofd doorheen kon steken, zodat het net was of je zelf uit het mos was gegroeid en uiteraard moesten we dat ook doen. My personal stylist Paul deed mijn lok nog even goed :) en daarna een schitterend belachelijke foto! :D

Na de forestwalk zijn we naar de Boh Teaplantation gegaan, waar we uitleg hebben gekregen over de theefabriek. In de theefabriek zat er op Hannah's voet ineens zo'n harige rups en Francis heeft 'm naar buiten gewerkt en liet ons dus gelijk zien dat die beestjes gevaarlijk zijn als je ze aanraakt. Een bruinige vloeistof scheidde het beestje uit toen hij 'm met wcpapier pakte. Maar goed, uiteraard hebben we een kopje thee op en nog wat te eten en daarna zijn we naar de butterfly garden gegaan. Ik had die al in KL met Doetie gezien, maar in deze stonden insecten, reptielen e.d. (ook kavia's en konijnen)in bakken en Francis heeft heel wat beesten gepakt, erover verteld en vervolgens mochten wij ook veel beethouden. Ik ben natuurlijk totaal geen insektenfan, dus ik heb heel dapper een slang beetgehouden en een gigantische kever aangeraakt, maar verder durfde ik echt niet.. De spin die aan mijn longhouse hing in Borneo zaten hier ook in een bak, ranzige beesten zo groot! We hebben wel veel foto's ook zo kunnen maken van o.a. een gigantische sprinkhaan, duizendpoot, leafinsect, een giga wandelende tak, wat dus meer een wandelende stok was en een schorpioen. De meesten hebben ze ook bijna allemaal beetgehouden, dapper! Bij de duizendpoot heb ik getwijfeld, maar durfde toch niet.. schijterd! Als dat beestje loopt is het net alsof zijn pootjes een 'wave' doen. :)

Uiteindelijk was de tour pas om 3 uur afgelopen ipv om 2 uur, gewoon omdat we zoveel uitgelegd hebben gekregen. Het Mossyforest is Francis zijn 2e huis, soms gaat hij er met een tentje en wat biertjes in slapen. Ik vond het ook wel een hele gave plek, maar na het zien van die insecten.. nooit! Ik ben toch geen echt meisje in de jungle ;)

Ik ben na de tour met Paul en Patrick over het marktje van Brinchang gelopen en daarna zijn we walkingtrail 4 teruggelopen. Was niet zo bijzonder, een bruin watervalletje, maar was wel heel gezellig. Daarna in Tanah Rata op zoek gegaan naar een kapper die Patrick kon scheren. Uiteindelijk nog gevonden ook.

InGerard's Placeaangekomen begon het te regenen, maar uiteindelijk zijn we toch met de hele groep nog naar beneden gelopen (het hotelligt op een berg, zoals alles hier zo'n beetje :)) om te gaan eten. Andre had wodka en in hethotel zijn we doorgegaan. Gezellig, en ik lag om een uur of 3 op bed, terwijl de meiden nog door zijn gegaan tot 4 uur!

Het is in Cameron Highlands een stuk kouder, zo'n 20 a 25 graden, maar ik heb het 's morgens, 's avonds en 's nachts hier gewoon koud. De vloer in hethotel is van stenen die ik zo in een badkamer zou laten leggen, maar daardoor ook superkoud. Sokken en lange mouwen dus aan! Terwijl als overdag de zon doorkomt het weer gelijk als 35 gr voelt dan. Het regent hier ook veel. Jay is wel echt een heel lief mens ook, heel behulpzaam. Toen ik de berg opliep, reed zij net naar beneden, want er waren veel gasten nog aan het lopen, terwijl boven die berg het inmiddels onweerde, dus ze ging kijken of ze in orde waren. En vanmorgen had ik ook weer een aktie.. de hele tijd was een schoonmaker een praatje met me aan het maken, hij liet me ook nog een kever zien, die ik mocht vasthouden. Toen ik wilde douchen kreeg ik geen warm water uit dat apparaat, dus ik met mijn handdoek om die vent gevraagd.. ik voelde me lichtelijk ongemakkelijk, maar goed, ik kon iig mijn haar wassen met warm water daarna! Gewoon nog een knop die ik had moeten omswitchen.. Vanmiddag kwam ik 'm tegenen riep hij me nog veel plezier op perhentian na en dat ik niet moest vergeten wijn te kopen, want op het eiland is alles heel duur. Iedereen is zo vriendelijk en behulpzaam.

Vanmorgen met Patrick telefoonnummers uitgewisseld, want zij gingen vanmorgen al naar Perhentian, dus morgen en/of overmorgen kunnen we dan nog afspreken om te gaan eten ofzo. Ik heb wel zin in de warmte weer, vooral 's nachts!

Maar goed, ik ga mijn schoenen van de gang pakken (no shoes policy) en inpakken, want morgen word ik om 8 uur opgehaald en dan bijna 6 uur rijden, waarvan het eerste uur slingerweg.. Toch is het raar dat je in Nl soms al ergens niet heengaat, want nee... is een uur rijden. En hier doe ik niet anders als lange busreizen. Het kost ook amper wat. Bus van KL naar hier was 4 1/2 uur en kostte 8 euro ong.

Maar goed, de lichten zijn uit hier inmiddels, er zit alleen nog iemand voetbal te kijken, dus ik ga slapen!!

Liefs en dikke knuf uit Tanah Rata!

Reacties

Reacties

Dineke

Hey!

Dat klinkt echt allemaal geweldig zeg. Hoewel ik blij ben dat ik niet meegegaan ben hoor, want als ik jou over de slingerweggetjes hoor........
Heb je al een mooie touwbrug in de mist gefotografeerd, die heb je vast wel in de jungle daar of niet?

Veel plezier nog! En uh de tapas zijn gereserveerd hoor!!
Mmmmmm!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!