Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

hier een berichtje uit het warme Kuala Lumpur!

Vrijdag heeft pa me afgezet op Schiphol en bij het wegrijden dacht ik wel weer even.. waar ben ik aan begonnen! Ik kan nog gewoon hier in A'dam blijven en af en toe een zonnebankje pakken en zeggen dat m'n foto's mislukt zijn... Maar nee! Ik ben ook gewoon vergeten om te kijken hoeveel kilo ik bij me had.. morgen maar eens kijken, want anders weet ik niet hoeveel ik nog kan kopen :)

Eenmaal in het vliegtuig bleek al snel dat ik uit heel veel films en series, spelletjes, muzieked te kiezen had, dus m'n ebookreader is niet uit mijn tas geweest. Er zat een dokter uit Zweden naast me, die af en toe ook gewoon dwars door 'mijn series' heen kletste, maar ach.. wasaf en toe ook wel weer interessant en gezellig. Heerlijk vliegen met Malasya airlines, erg goed. Behalve toen we in extremely bad weather kwamen.. Hield ik daarvoor nog mijn spijkerjasje en sjaal aan en om, na een hele aflevering ' my name is earl' met een dansend beeld door de turbulentie werd ik echt goed airsick en brak het zweet me uit. Na een reispil ging het wel wat beter. Het kindje voor me had ondertussen zijn broek ondergespuugd.. Heerlijk!

Maar goed, uiteindelijk nog wel een uurtje of 2 geslapen.. Het KLIA vliegveld is heel luxe en door de meute te volgen kwam ik uiteindelijk bij een metro die me naar de douane en bagageband bracht. Ondertussen werd het licht buiten en ben ik in de trein gestapt. Bijzonder om hele bossen van palmbomen te passeren. Daarna een taxi naar mijn hostel genomen en nog 2 uurtjes gaan slapen. Mijn hostel, sunshine bedz, ziet er aan de buitenkant niet uit, maar is binnen heel netjes en schoon. We moeten dan ook onze schoenen bij de voordeur laten staan!

Mijn wekker had ik om half 12 gezet en toen ben ik de hop on hop off bus gaan zoeken.. als je vanuit je hostel denkt naar links te moeten en het blijkt rechts aan de overkant net om de hoek te zijn, ben je zo weer 3 kwartier verder, maar uiteindelijk zat ik! In Chinatown ben ik als eerste uitgestapt, even een rondje daar gelopen en een heel vreemd koude thee/chocomel/hazelnoot met zachte balletjes onderin gedronken en daarna weer de bus in. Ik moet ook zo wennen aan dat links rijden en dan vooral aan het links een stuur hebben! Ik wilde zelfs een keer bijna een busje tegenhouden die ' wegrolde' terwijl die man uitstapte.. Had ik even niet door dat de passagier uitstapte!

In de bus Doetie ontmoet en met haar heb ik de rest van het weekend doorgebracht. We zijn naar de butterflyfarm geweest (echt niet bijzonder, maar oke) en geprobeerd de Petronas twin towers in te komen, maar nee.. daarmoesten we toch echt de volgende ochtend om 8 uur voor terugkomen.. Tja, zo graag hoef ik nou ook weer niet omhoog! 's Avonds in Chinatown gegeten, wat echt super lekker was. Soort fonduen aan je eigen tafeltje, dus je kiest allemaal sateprikkers met lekkers uit en dan wordt het vlees voor je gebbqd en de rest fondue je zelf gaar.

Weer terug bij mijn hostel bleek het hier ook wel de place to be te zijn, wat een drukte op straat. Mijn hostel ligt midden op een kruispunt met alleen maar winkels er tegenover en naast. Ik heb dan ook weinig geslapen door het verkeer, het geklets van mensen bij de receptie en ws ook gewoon een jetlag.

Vanmorgen kwam Doetie hierheen en zijn we op zoek gegaan naar times square shopping center, want daar was een pretpark in. We hebben een halte met de hop on bus genomen, maar we hadden net zo goed gelijk kunnen lopen. Het zonnetje scheen en jemig wat een hitte! De mall was huge!! En dat pretpark en die rollercoaster erin, helemaal geweldig!! Met de hop on bus zijn we nog naar het national paleis gegaan en daarna het busstation gezocht, waar ik mijn buskaartje voor vrijdagavond alvast heb gekocht. Om de hoek was Chinatown en het hostel van Doetie, dus we hebben daar wat rondgelopen, een pannekoekje op en weer gefondued. Gisteren hadden we samen 32 stokjes met van alles op, nu maar 15, maar we hadden ook heel laat nog bij Subway iets op.

Nu mijn tas klaargelegd, ik ga proberen wat foto's toe te voegen en dan maar een beetje op tijd gaan slapen. In de hop on bus had ik een paar keer erg veel moeite om wakker te blijven, dus ik hoop dat ik nu wel snel slaap, want morgenochtend moet ik om 6 uur al weg om mijn vliegtuig naar Sandakan te gaan pakken! Het was supergezellig om 2 dagen zo samen door te brengen, dus ik hoop dat in Borneo de groep met wie ik op excursie ga ook zoleuk en gezellig is!

Liefs en tot mails!!

Reacties

Reacties

Erica

Hé Lique,

Ik krijg helemaal trek van je stokkie-verhaal en de foto maakt het nog erger :-). Je vermaakt je al weer prima zo te lezen, fijn ook dat je kan optrekken met andere reisgenoten! Veel plezier in Borneo.. ik blijf je verhalen volgen natuurlijk!!

Dikke X - Erica

pa en pien

Lieve Lique,
Wat een avontuur,hebben je reisverhaal tot nu toe gretig gelezen,goede reis naar Borneo ..kunnen niet wachten op het vervolg......
Liefs Pa en Pien

Angelique

ThanX, ook voor alle vorige reacties iedereen. Het is heerlijk, echt genieten. Zaterdag even een cultuurshock, maar iedereen is zo vriendelijk en ben nu al wel gewend.
XX

Marije

He Angelique!
Klinkt goed hoor :)
En leuk dat je al zo snel anderen ontmoet om mee op stap te gaan. Zo zie je maar, van te voren druk gemaakt....en waarom!??
Geniet van je vakantie!

Groetjes Mrije

Jolanda Hendrix

Super lique!!Zo leuk om te lezen zie je daar al helemaal zitten/lopen!

Claudia

Hé Angelique,
Die stokjes !! Het water loopt me in de mond !!
Goed gedaan dat je daar nu zo geniet. Ben trots op je.
En lief dat je het met ons allemaal deelt.
Zorg goed voor jezelf,
xx
Clau

Lau en Car

leuk verhaal weer! Lau zei dat die balletjes, bonen zijn, hihi! Dat drankje kan je in chinatown rotterdam weer eens drinken om herinneringen op te halen. Veel plezier in Borneo en we missen je wel hor! Jazz begrijpt niet dat je niet thuis ben, tijdens het eten geven van Brasa.xx

Csilla

Aaaaaahhhh je bent er gewoon al!?? Wat super gaaf zeg! Heel veel plezier, geniet ervan!! Dit wordt/is de reis van je leven. Weet het zeker.
Leuk dat ik via deze site lekker met je kan meegenieten!

Dikke knuf!

Eric

Lekker, die positiviteit...vasthouden! :-)

Plezier op Borneo

Ger Lupgens

Hi Angelique, wat een super verrassing om jouw reisverslag voorzien van foto's te lezen. GE-WEL-DIG! En wat een lef in zo'n ver land. Nou zijn we allemaal wel eens ver weg met vakantie geweest, maar waar jij bent...ik niet. Al lezende denk ik: je hebt geen tijd om te slapen, zoveel is daar te doen. Blijf genieten, ik doe het wel via jouw reisverslag.

Doetie

Ik heb het super gezellig met je gehad! Heel veel plezier op Borneo. Ben benieuwd naar je verhalen.

xx

Monique

Wat een avontuur. Leuk om een beetje mee te mogen reizen. Ik wens je heel veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!