van San Gi naar Pisa

Buongiorno,

Zaterdag 24 sept. zijn we eerst bij het zwembad gaan liggen lezen. Het water is zo koud, dat na even pootjebaden je je onderbenen niet meer voelt. Maar wat is het heerlijk weer! In de middag zijn we naar Volterra gereden. Weer een leuke plaats met geweldige uitzichten. Aan deze kant wat minder druiven en olijfvelden en meer grond, wat ook een mooi effect geeft. Later las ik dat Volterra ook is gebruikt in de film de twilight saga.

We hebben inmiddels in elke plaats wel een keer (of meerdere) kaarsjes gebrand en geld in wensputten gegooid. Ik maak steeds mijn 5 centen eraan op,wat Eric weer niet vindt kunnen, zo weinig en regelmatig gooit hij er dan weer wat geld achteraan.

Na een koffie en cola op een piepklein terrasje zijn we toeristisch terug gaan rijden en zo weer een mooi stuk gereden. De Italianen rijden als gekken over de bergen en rijden dan vooral vaak als tegenligger over de middenstreep aan onze kant, dit tot groot ongenoegen van Eric die steeds een hartverzakking ervan krijgt. Ook zijn ze erg stoïcijns, verblikken of verblozen niet als je erlangs wil, als ze bijna tegen je aanrijden of als wij ze juist voorlaten. En het is ook erg normaal dat ze een meter de weg op rijden om te kijken of ze kunnen,waardoor wij weer moeten uitwijken of schrikken dat ze ons niet zien. Niet heel fijn rijden hier dus.

Maar goed.. De weg vinden is wel goed te doen en die avond zijn we in San Gimignano gaan eten op een heel klein pleintje, naast weer een kerkje. We dachten dat we aardappeltjes bestelden bij ons vlees.. maar het bleek chips te zijn.. tja fried potatoe. . Als toetje hadden we cheesecake met Nutella erbovenop! De bovenste laag was hard en de warme Nutella liep er onderuit.. heerlijk! In de auto vloog ik sneller dan het licht er weer uit,omdat er een mot mee naar binnen vloog. Eric kon er weinig van zeggen, want die gooide door een vlieg zijn telefoon in drie delen bij het zwembad vanmorgen. We zijn zulke dierenvrienden! :D

Zondagochtend moesten we uitchecken bij La Fornace di Racciano. We hadden besloten toch langs Florence nog te rijden, maar dan via de Chiantistreek. Velden vol druiven en olijfbomen en heel veel groen á la bos. En dat berg op en af. Ik genoot erg van het uitzicht. Wat een mooi groen gebied! Eric heeft er weinig van meegekregen, door alle haarspeldbochten, tegenliggers, motorrijders en wielrenners.

We hebben tot nu toe alles vrij vlot steeds gevonden, maar in Florence hebben we de stad flink rond gereden op zoek naar een parkeergarage. De stad zelf is superdruk en de Duomo is heel indrukwekkend. Op een terras ervoor hebben we wat gedronken, onszelf gelukkig prijzend dat we toch mooi maar weer in zo'n wereldstad zitten in de zon.

Ook de beroemde brug,de Ponte Vecchio is geweldig. Op een soort markt hebben we aardappeltjes op en toen weer terug naar Pisa!

De b&b Soleluna vonden we vrij makkelijk op de gps en het is een leuke, simpele kamer. De eigenaar spreekt geen woord engels, maar Eric reageert weer volop met si en gooit er wat dingen uit en ze begrepen elkaar. Hoewel Eric in Colle Di Val 'd Elsa tegen een knul die overstak pergo zei ipv prego.. Dus ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd van zijn Italiaans. :D

Maar goed, het kwam erop neer dat de eigenaar ons niet aanraadde op de fiets naar Pisa centrum te gaan, want dat was wel 10 km en de fietsen werden vaak gestolen door studenten..

Echte Hollanders die wij zijn, hebben toch de fiets gepakt, formaat kinderfiets, en binnen 15 min waren we in het centrum waar het ontzettend druk was. We hebben een pastaatje gegeten, nog even naar de (helaas onverlichte) scheve toren gekeken en zijn weer terug gefietst in het donker met alleen een discovoorlicht op mijn fiets.

Ook in dit verblijf klinkt het als een waterval als de bovenburen douchen of doortrekken. We gaan het geluid nog missen!

Had ik zaterdagnacht een slechte nacht,dit keer heeft Eric niet geweldig geslapen. De honden in de buurt sloegen gelukkig maar 1 x 's nachts aan en vanaf 7 uur hoorde je weer een keer een vliegtuig. Het ontbijt was wat karig en we verbaasden ons dat we geen koffie ed aangeboden kregen. Tot de eigenaresse na afloop zei dat wij geen ontbijt geboekt hadden.. zeg dat dan eerder! Haar gebrek aan Italiaans heeft haar d'r halve tulbandcake gekost.. oeps..De auto is ingeleverd en ruim op tijd waren we op Pisa airport.

Het was weer een topvakantie, met heel veel mooie plekken die we weer kunnen afvinken!

Ciao!

Riet/ma

Het zit er weer op voor jullie,al wat ik gelezen heb, hebben jullie inderdaad weer een mooie vakantie gehad.
En weer veilig thuis,de rest hoor ik morgen wel als jullie komen eten.
Gezellig,tot morgen xx

Wim en Cisca

Het was, zoals altijd, weer leuk om jullie belevenissen te volgen.