Marina Di Pisa, Italië

Ciao,

Zondag 18 sept. gingen we op weg naar Eindhoven airport. Zoals vaker bij mijn pisa-reisjes kunnen de dingen niet helemaal normaal verlopen.. Dit keer ging ik door het poortje, legde mijn instapkaart neer om mijn riem weer om te doen en een tel later.. instapkaart kwijt.. De man bij de band keek even, zei dat hij me zou helpen en liep vervolgens weg om nooit meer terug te keren. Eric hoorde mij ".. kwijt" zeggen en dacht dat ik mijn paspoort ook kwijt was. Stress! Nadat we beiden lelijk tegen wat medewerkers gedaan hadden liet hij zien hoe de instapkaart eruit zag om tot de conclusie te komen dat dát míjn instapkaart was! Oeps.. die had hij blind gepakt en in zijn zak gestoken.. Gênant en lullig.

Na een vlucht van 1 1/2 uur, landden we in de regen en na een zeer kort busritje naar het station liep ik naar de busbaan die er vervolgens niet meer was.. Gelukkig was het wel weer droog en kwamen we na wat rondlopen en navragen bij de nieuwe busbaan terecht en was het nog een minuut of 25 naar Marina di Pisa.

Die middag zijn we aan de wandel gegaan naar Tirrenia, waar we een late lunch op hebben. Eric had wel wat moeite met het keiharde stokbrood, maar goed. Bij de zee hebben we ons verwonderd over een surfer met een surfboard met motor. Ideaal tegen de golven in varen zo! Daarna de bus gepakt naar Livorno. We dachten dat dat ook aan te lopen was, maar niet dus. Livorno heeft allemaal grachtjes met overal bootjes. Er is nog een groot soort fort/park in het midden en toen we tegen de avond terug wilden hebben we heel eeerg lang op de bus terug moeten wachten. We weten nu wel hoe de bustabellen werken..

De volgende ochtend waren we even vergeten dat een # achter een bustijd betekent dat de bus dan niet rijdt.. Dus weer te lang moeten wachten en maar doorgelopen naar de volgende halte. Eric heeft tijdens het wachten nog een duif proberen te redden, die zielig op de weg zat en op Eric afkwam.Net toen we weg wilden lopen omdat de bus veel te laat was kwam hij toch nog aanrijden. In Pisa reed de trein naar Lucca ook nog lang niet dus toen eerst Pisa zelf maar in. Het gaat lekker soepel met ons en het ov..!

De scheve toren blijft geweldig om te zien en na een lunch en een korte sightseeing zijn we met de trein naar Lucca gegaan.

Daar bijna de hele stadsmuur over gewandeld, wat super was en in het centrum een gigantische koffie op. Toen een tijdje op zoek gegaan naar de Torre del Ore. Een hoge toren waar we al voorbij waren gelopen, omdat hij niet zoals de andere bezienswaardigheden op een pleintje stond.

Er zijn 7 uitgangen in de stadsmuur en Eric heeft zich rot gelachen, omdat ik aan een Italiaanse vroeg of ze Engels sprak en vervolgens vroeg :"El stazione?" Maar ach.. we vonden het station en uiteraard kwam de trein weer niet, maar wel weer een Italiaans begrip geleerd.. .pos achter een tijd betekent gecanceld!

Supermoe kwamen we weer in de Marina aan en hebben een heerlijke risotto gegeten in restaurant the Cliff met heeeel veel schelpen en mosselen. Op tijd naar bed daarna!

Dinsdag een zendag. We hadden ook eindelijk wifi,want dat deed het niet door de storm van afgelopen weekend. (Er stond wel wat wind..) Boodschapjes gehaald bij de coop. En na twee tellen bij het zwembad werden we lekgeprikt door de muggen, dus zijn we naar het strand vetrokken. Daar een paar uur liggen lezen. In het appartement nog wat gegeten en nog even naar de zee teruggegaan, op de rotsen gezeten, foto's gemaakt en de boulevard afgelopen. De zee is zo mooi hier! Daar nog een koffietje op bij la Perla en toen een pizza gegeten met een schitterende zonsondergang.

Aan het eind van de pizza landden er wat vliegjes op tafel.. Toen in mijn glas en nog wat op tafel.. in no time zat het restaurant vol van de kleine vliegjes! Volgens de serveerster, uitzonderlijk, maar omdat het morgen gaat regenen komen ze tevoorschijn, want morgen gaan ze dood en willen ze nog party-en.. Prima dat die vliegjes een feestje willen,maar wij maakten dat we wegkwamen!

Morgen de huurauto ophalen en doorreizen naar onze volgende bestemming!

Liefs van ons!

Martin

Leuk om te lezen! Veel plezier!

Riet/ma

Leuk verhaal weer.Weet ik gelijk wat jullie allemaal beleven.
Veel plezier verder.xx

Claudia

Het klinkt, ondanks hier en daar wat hobbels en pech, helemaal leuk. Heel veel plezier.