Van Krabi, naar Bangkok en door naar Dubai..

Hallo,

Zaterdag 10 jan na weer een tosti-ontbijt de rest van de dag echt niks gedaan, behalve zwemmen, tussen de middag een stukje lopen op zoek naar een restaurant en 's avonds bij een te duur buffet gaan eten. Ik heb vnl sushi daar gegeten en Eric heeft voor twee personen pad thai gekregen,wat die avond niet op het menu stond. Maar omdat hij ernaar vroeg, maakten ze het apart. Meer dan de helft ervan kreeg hij niet eens op.

In het hotel was het weer heerlijk gehorig en liep iedereen op de gang weer hard te praten en met deuren te gooien.. Om 7 u de volgende ochtend werden we opgehaald en zijn we van Krabi naar Bangkok Don Mueng gevlogen. Daar hebben we de gratis shuttlebus gepakt naar vliegveld Suvarnabhumi. We waren even bang dat de bus niet doorging, omdat je je vervolgvlucht van daar moest laten zien. Maar blijkbaar doen ze ook niet moeilijk als je de dag erna er pas vandaan vliegt. Na ruim 45 min kwamen we daar aan en gingen we op zoek naar een man van het BS Residence hotel. Ik vind het nog knap dat Eric hem tussen alle mensen met bordjes zag want er stond alleen met stift BS op en vier namen eronder. Waaronder niet die van ons!

Na ff bijkomen zijn we langs wat marktkraampjes daar gelopen en toen in een taxi naar de Sukhumvit road (Asok) gestapt. Ik was na 1 straat alweer wagenziek, dus was blij toen we eruit konden. Hoewel sommige luchtjes op straat me niet echt ten goede kwamen.. wat een straat. Veel winkeltjes waar je niks wilt kopen, zijstraatjes waar ik me in mijn eentje niet op mijn gemak zou voelen en na een km of 2 kwamen we bij de luxe gigantische mall Central World. Niet te betalen alles, maar wel ff genoten van de thaise kindjes die schaatsles kregen op de schaatsbaan binnen.

Verder langs winkels en kraampjes tot we voor de BMK mall in een soort swan market daar kwamen. De smile market genaamd. We hebben wat sate op en fried rice en toen gewinkeld in de mall.

Terug hadden we besloten om met de rail link (metro,tramachtig) te gaan. Dus eerst een stuk terug gelopen en ons zo verbaasd over alle kraampjes en lichten. We hebben van half 4 tot half 11 rondgelopen uiteindelijk en kilometers aan marktjes gezien. De metro was op ong 70 meter hoogte en koste maar 35 baht. Het werkte net als in KL met muntjes. Bij de halte het dichtst bij ons hotel hebben we uiteindelijk voor 40 baht toch nog maar een taxi gepakt,omdat de wegen zo over elkaar lopen en we niet echt een stoep zagen. We waren kapot,maar was weer een topdag en een stuk Bangkok gezien wat we niet hadden willen missen!

Maandag 11 jan hebben we alleen nog maar even bij het zwembad gelegen en zijn om half twee richting vliegveld gegaan. Na 7 uur vliegen kwamen we in Dubai aan, waar we de langzaamste douane beambte ever hadden. We hadden trouwens wel mazzel. Met stoelen kiezen zaten we in de airbus A380 bovenin op rij 36 wat inhield dat we op een rijtje met maar twee stoelen zaten met ontzettend veel ruimte. Ik had zelfs naast het raam nog een opbergvak voor mijn tas!

We hadden in Dubai gereserveerd in het Naief View Hotel in Deira en gelukkig werden we toegelaten. In de voorwaarden hadden we nl gelezen dat ze alleen getrouwde stellen toelieten. We lagen wel in een kamer met vier eenpersoonsbedden.. Na even zitten voelden we onze kleren klam worden.. het laken bleek nog kletsnat te zijn. Bij de receptie was de eerste reactie: "Zo krijgen we ze van de wasserette terug.." Eric reageerde gelukkig heel droog terug "oke, maar ze zijn nat!" Dus kregen we toch nieuwe, iets drogere. We zijn een klein rondje buiten gaan lopen en wat is de wijk Deira anders dan het luxe Dubai wat we vorig jaar hebben gezien. Hier alleen maar straten lang winkels a la de kraampjes op de Rotterdamse zaterdag markt. We waren ook de enige toeristen. Af en toe een souk en we hebben nog voor 1 aed een lekker gevuld groenten bladerdeeg ding op.

Ook in dit hotel vind het personeel het blijkbaar normaal om de gasten wakker te gillen op de gang om een uur of 6. Maar terwijl er van 2 moskeeën gejubel kwam liet Eric ook zijn stem horen, dus daarna heb ik nog wel even geslapen.

Bij het ontbijt (oa wentelteefjes ) was het druk,maar mochten we bij twee moslimas aan tafel komen zitten. Daarna uitgecheckt en weer met de metro op pad gegaan! Voor het gemak en qua tijd naar de Dubai Mall geweest. De Burj Khalifa nog een keer op de foto gezet en met de metro terug naar het vliegveld. We hebben de gratis maal op het vliegveld bij de Burger King genuttigd en daarna omkleden in mijn lange broek weer. Weer 7 u vliegen, helaas dit keer een kleiner vliegtuig, maar wel een stoel vrij naast ons. Dus drie stoelen alleen voor ons.

Na 36 nachten, 8 vluchten, 15 hotels, 1000 km op de scooter, (waarvan zeker 800 linksrijdend), 75 keer uit eten in 4 verschillende landen zit het er nu dan echt op.

De 5 1/2 week vakantie is voorbij gevlogen! We hebben zoveel leuke dingen gedaan en zo genoten!

Bedankt voor het lezen en meeleven allemaal!!

Liefs, Eric en Angelique

car

Top!
X

Wim en Cisca

Wat fijn dat jullie er met zoveel plezier op terug kunnen kijken.
Liefs Wim en Cisca