Van Koh Lanta naar Ao Nang, Krabi

Hallo,

Woensdag 6 jan. werden we netjes op tijd opgehaald door de man van Fevrier Resort. Dit resort lag aan een druk straatje met aan de andere kant een restaurant en gelijk het Klong Nin strand. Dit strand was nog beter dan Long beach waar we het eerst zaten! Glad helder water en geen rotsen. Na een duik zijn we het strand naar links afgewandeld. Waar we nog een vis over het water zagen scheren. Bij de 4 island tour hebben we trouwens ook een school visjes over het water zien springen. Zo gaaf!

Het strand had uiteraard weer geen ligbedden, dus zijn we gaan zwemmen in het bijzondere zwembad bij ons huisje. Eric heeft nog gekletst met een canadees die al maanden op reis was met zijn vrouw. Nu we zo relaxed op de eilanden zitten, zien we dit toch ook wel voor ons.. we hadden de oorspronkelijke twee maanden vrij ook makkelijk volgehouden, maar goed 5 1/2 week is ook al super!

In de middag hebben we toch maar weer een scooter gehuurd. Dit keer zijn we via de oostkant omhoog gereden en terug nog een binnendoor weg genomen,nu hebben we wel echt alle wegen van de kaart gehad. Op de binnendoorweg zagen we nog een baby olifantje aan een ketting. Zielig. Z'n moeder was een trekking aan het doen waarschijnlijk. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij een restaurant met viewpoint. Na lange tijd weer eens koffie op.

's Avonds wilden we nu eindelijk eens een vis van de bbq proberen. Bij klong nin seafood aan de weg lag heel veel vis en een Thai die ons in goed engels hielp. Hij raadde ons een vis aan, we bestelden er nog wat fried rice bij en we hebben heerlijk gegeten. Wel lang zitten tutten met de graatjes, maar ach.

Voor ons hotel kwam er een grote vrachtwagen aan met gekleurde lichtjes voorop, we keken om omdat ze zo groot op dit eiland niet rijden.. zagen we een olifant erin staan! Een Thai ernaast.. heel normaal..

Onze bungalow heeft een badkamer die aan het huisje zit,maar je moet er via buiten in. Beetje campinggehalte. De gordijnen achter het bed kunnen open, zodat je elkaar wel gezellig kan zien onder de douche of op de wc :) Het heeft allemaal gekleurde ramen, is verder van hout, weinig plek voor onze tassen, maar wel schoon en een erg leuke uitstraling. De tuin is ook super onderhouden, het bed is voor thaise begrippen zacht én de airco werkt goed!

Donderdag zijn we op de scooter weer naar het noorden gereden om bij the german bakery te gaan ontbijten. Onderweg stak er nog een aap met kleintje de drukke weg over. Het was er helemaal vol, wat we snappen, want alles is er heerlijk. Daarna naar het zuiden naar Kantiang beach waar we even hebben gesnorkeld (en bijna niks zagen) en voelden allemaal prikjes in het water.. we zagen geen kwalletjes ofzo.. wat het dan wel was? Er staat vrij veel wind vandaag, dus toen we in het zand lagen werden we gezandstraald.. Fijn.. nu twee dagen later zit er nog zand in mijn haar!

We moesten de scooter om 14.45 inleveren,dus daarna het zwembad in en op ons verandaatje opdrogen, lezen met een breezer en een nootje erbij.

Tegen 6en zijn we naar het strand gelopen en in een bamboehutje op het strand een oliemassage genomen. Toen de zon onderging deden ze het gordijntje aan de kant; optimaal genieten van de zon die in de zee zakt! Deze massage kostte 350 baht, maar ze waren wel een uur en 10 min bezig. Heerlijk!

We besloten om weer naar het visrestaurant van de dag ervoor te wandelen en wilden de krab proberen. De man raadde het af,omdat dat wel echt lastig kraken en eten was. We kozen 4 king prawns voor 100 baht (hij matste ons met 1 extra geven), 2 tigerprawns voor 100 baht. De zwaardvis van gisteren lag me nog groot aan te staren, dat vond ik toch wel wat eng, maar Eric wilde het toch proberen en het was heerlijk! (Voor 70 baht) Marlijn vis is blijkbaar ook wel bijzonder lazen we op internet, dat hebben we toch maar mooi een keer geprobeerd dan!

We hadden inmiddels een bootticket gekocht om naar Ao Nang te gaan. Na 9 nachten Koh Lanta gaan we dit mooie eiland verlaten. Vanuit de tuktuk zagen we nog een laatste aap die de weg overstak. Verder hebben we vnl ook heel veel vlinders hier gezien en kikkers en gekko's..

We hadden de rechtstreekse boot gekozen die 500 baht was, maar vrijdag toen we bij de pier in Saladan werden afgezet werden we op een boot naar Krabi gezet.. echt Thailand weer! We gaan er maar vanuit dat ze te weinig mensen hadden om een hele boot te vullen, maar de boot naar Krabi en dan half uur met minivan was wel wat goedkoper, dus pakken ze mooi weer winst mee. Onderweg stopte de boot voor koh Jum en kwamen er allemaal longtails van resorts mensen midden op zee afzetten en ophalen. Bijzonder om te zien. Er kwamen een paar mensen aan boord, ik moest aan de kant en er kwamen koffers,tassen en nog meer tassen! Het was net de tas van Mary Poppins.. waar kwam het vandaan! Na twee heerlijke uurtjes varen en een gesprekje met een engelsman die zijn go procamera showde kwamen we in Krabi aan. Ze werken hier met stickers en zo dirigeren ze je naar de juiste boot en minivan.

In Ao Nang moesten we nog heel even wachten tot we onze kamer in konden in het Hasna Palace hotel, dus maar een fruitjuice en een tosti gaan halen. De kamer rook vreemd en de airco stopte er steeds mee,dus verhuist naar een andere kamer en eerst gaan slapen een uurtje. Niet meer gewend om de wekker om 7 uur te zetten ;)

In de middag richting de zee gelopen, gewinkeld en besloten om weer een masage te doen. Dit keer in een airco kamertje (samen voor 500 baht) en weer net wat anders. Aan het eind wilden ze Erics rug kraken.. dat gaat niet met zo'n klein thais meisje.. "big size" zei ze terwijl ze los schoot en naar achteren in de kussens vloog! Mijn masseuse die alles heel zacht deed, zei aan het eind "beautiful" terwijl ze naar mijn been wees. Ik ben voor mijn doen superbruin, dus ik zei al trots "thank you" tot ze zei "yes Big, beautiful".. hmmm ik ga er maar vanuit dat ze met big lang bedoeld op z'n thais-engels....

Na nog een shirtje flink afgedingt te hebben.. (grote puppy ogen en pleeaaase werkt soms wel), zijn we nog in het donker tot de lichten uitgingen gaan zwemmen in het zwembad.

XX

Kiem

Zo, de laatste verslagen weer helemaal bij gelezen! Wat maken jullie veel mee zeg. We missen je wel hoor! Ook al gaat het allemaal best snel. De kinderen vinden het leuk om de foto's op instagram enz te zien. Ze willen elke keer weten wie Eric is en als ik dan zeg dat het je vriend is en je verliefd op hem bent willen ze ook weten of je hem kusjes geeft! Hahaha
Je franse vriend was vorige week verdrietig dat je er nog niet was, zn ouders hadden hem verteld dat je al terug zou zijn...
Geniet nog even keihard van de laatste dagen, voor je het weet is het voorbij!!
Xx Kiem