van Palermo naar Valleta

Hello,

Dinsdagochtend zijn we in het buffetrestaurant gaan ontbijten, omdat je daar tot 10 u terecht kon. Wat een drukte,niet perse voor herhaling vatbaar. in het a la carte restaurant heb je ook buffet maar krijg je een tafel toegewezen en serveren ze drinken en kan je oa ook Amerikaans, Engels, Mexicaans en Belgisch ontbijt bestellen. Eric had de dag ervoor wel een tweepersoons tafeltje geregeld door te zeggen dat we op Honeymoon waren.. :)

Daarna op het dek (10) gaan zonnen terwijl ze op het dek eronder bij het zwembad een soort zumbales gaven en spelletjes deden. Tussen de middag ook nog wat eten bij het buffet gehaald,zodat we meer tijd in Palermo, Sicilië, zouden hebben.

In Palermo was het erg hectisch. Overal paard en wagens, auto's en tuktuks. We hadden op Shorebee gelezen dat er vanaf een pleintje een bus ging naar Monreal,wat een erg leuke plaats moest zijn. Toen we het aan een local vroegen bleek het plein wel erg ver te liggen.. De tweede local, een echte Italiaan in pak, naast een oud mannetje gebaarde er nog bij en schudde zijn hoofd. Bij een toeristinfo bleek de bus er ook nog eens lang over te doen,dus we bleven toch maar in Palermo. We hebben een terrasje gepakt, een Kathedraal bezocht en zijn het dak op gegaan. Wat een uitzicht over de daken. Erg gaaf! Na een Italiaans ijsje zijn we weer richting de boot gelopen.

Daar op het dek gaan liggen en net nadat Eric wakker werd toeterde onze boot een paar keer voor de afvaart. Indrukwekkend!

Die avond weer erg lekker gegeten en even naar het casino geweest. Weer kwam 's avonds onze hutbediende vragen of hij moest schoonmaken. Ook al hangen we de handdoeken netjes op, we krijgen toch steeds schone en ons bed wordt ook steeds weer opgemaakt..

Woensdagochtend na het ontbijt nog even terug naar bed gegaan.. beetje zonde van de dag,maar het is ook niet echt een uitrust-vakantie dus ach..

Toen we naar dek gingen om te zonnen zei ik "Hé een stukje land daar al!" Tot we de andere kant opkeken.. daar lag La Valetta, Malta, al en we voeren al bijna de haven in!

Valleta is erg mooi en we hebben genoten van het binnenvaren. Een wat kleiner cruise schip voer net weg, dus daar stonden we te zwaaien.

We wilden niet in de rij bij een lift om naar het centrum te gaan, dus liepen we om via mooie straten met héél veel trappen. Het is hier 1 en al trap in de straten met uitzicht over water tussen alle zijstraten door. Erg mooi! In het centrum oververhit op een terras gegeten net een bountymilkshake. Daarna rondgelopen en via de lift weer terug richting de boot.

Die avond kregen we ineens twee tafelgenoten erbij. Een stel uit Kerkrade hadden dit restaurant nog niet gevonden,dus 1 x het luxe diner in Samsara op en de andere dagen op dek 9 toetjes gegeten. Ongelofelijk dat ze het niet aan nederlanders eerder hebben gevraagd. Op dek 9 is het hectische buffet, maar de hele dag door wat anders. Dat stopt wel om half 7 en vanaf 19.00 is de eerste shift in de a la carte restaurants..

We zijn heel even bij de show in het theater gaan kijken en toen weer even naar het casino. Een heerlijke dag weer!

Liefs!!

Pa en Pien,

Hoi,
Het klinkt allemaal geweldig, we worden gewoon jaloers! Nee hoor we zijn blij dat jullie je goed amuseren en zijn benieuwd om na de vakantie de verhalen te horen en foto's te zien.Nog een paar mooie dagen en een goede terugreis gewenst.
Liefs van ons

Riet,ma

Zo ik heb niet veel te doen,dus gelijk dit verhaal ook maar gelezen :-) ik ben ook in Valletta geweest,weet er niet veel meer van,maar nu ik het verhaal van jou lees weet ik nog wel dat ik in Malta veel spierpijn in mijn kuiten had van al die oplopende straatjes.
Leuk zo'n groot schip waar je op kan verdwalen,daar hoef je je niet te vervelen.xx

Martin

Ik lees een beetje jaloers je verhalen hoor, bijna het gevoel dat ik er bij ben. Geniet maar en ik ben benieuwd naar de foto's!